Är du en lagspelare som vill ta steget
upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Malmö/Helsingborg/Kristianstad
dig som vill jobba som innesäljare och affärsstöd med fokus på it-produkter
till våra större kundkonto. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it,
medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar
oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.
"På
Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som
dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på
kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea
Din roll i laget
Som innesäljare/affärsstöd
ansvarar du för att utveckla den produktbaserade försäljningen på utvalda
kunder i Skåne. Du säkerställer en väl fungerande leverans, upprätthåller
relationer med kunder, Account Managers och leverantörer samt agerar
produktrådgivande. Du arbetar i ett lag som gemensamt hanterar inkommande
ärenden på telefon, mejl och till våra ordersystem. Du är de utpekade kundernas
primära kontaktperson för dagliga frågor.
Du erbjuds en utvecklande roll
där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor,
leverantörer och kunder.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som innesäljare/affärsstöd
är:
- Produktrådgivning
- Orderhantering
- Leveransuppföljning
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det
alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap
och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av
våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst
mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges
största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid
stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen
väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du har ett proaktivt
förhållningssätt och söker lösningar i uppkomna problem där du fungerar
konstruktivt både på egen hand och i grupp. Du är driven i ditt arbete och ser
alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar
är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring och du vill
fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Du är bra på att skapa relationer och ger
ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. Vi lägger stor vikt vid
personlig lämplighet.
För
att lyckas i tjänsten som innesäljare/affärsstöd bör du ha följande kompetenser:
- Affärsmässig – förstår och tillämpar affärsmässiga
principer
- Relationsskapande
– skapar kontakter och underhåller relationer
- Strukturerad – organiserar och prioriterar aktiviteter
effektivt
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal
och skrift, med hänsyn till de kunder du kommer jobba med
- Det är ett stort plus om du har
erfarenhet från en liknande roll sedan tidigare där du har haft kundkontakt och
en säljande roll.