Axfoodfamiljen består av framgångsrika och särskiljande matkoncept som vilar på tydlig samverkan. Här finns kedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar’n och Direkten som är handlarägda. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är också ägare till mat.se och Middagsfrid samt delägare i Urban Deli, Eurocash och Apohem.
Som Affärsutvecklare på Axfood kommer du vara en central del i den fortsatta utvecklingen och tillväxten av koncernen framåt. Är du redo att ta plats inom Axfoodkoncernen, där kunden alltid står i centrum?
Som affärsutvecklare ingår du i koncernfunktionen Strategi- och affärsutveckling. I nära samarbete med övriga funktioner och kedjor inom Axfood driver vi koncernens utveckling av ehandel, avancerad analys, kundprogram, digital marknadsföring och digitala hjälpmedel i butik. Vi är även ansvariga för etablering och utveckling av våra butiker, omvärldsbevakning och koncernens strategiarbete.
Som affärsutvecklare förväntas du driva och leda affärsutvecklingsinitiativ, ofta med digital koppling och i samarbete med kollegor från övriga koncernen.
Affärsutvecklingsinitiativen varierar och kan omfatta både enskilda affärsanalyser likväl som att övervaka, identifiera, utveckla och genomföra strategiska tillväxtmöjligheter.
Som person har du en god och tydlig kommunikationsförmåga och drivs av att göra resultat tillsammans med andra. Du trivs i en dynamisk miljö där egna initiativ premieras. Du är pragmatisk och får saker att hända samtligt som du kan peka ut en riktning och få med dig andra, ofta genom ett informellt ledarskap. Du tar ett helhetsperspektiv, analyserar och visar på kreativitet och uppfinningsrikedom när information skall sammanställas i syfte att ange nästa steg som verksamheten borde ta. För att lyckas i rollen är du duktig på att kommunicera och förmedla insikter och har en positiv inställning.
Vi söker personer som har jobbat 5-10 år med affärsutveckling och/eller projektledning och som har erfarenhet av digital affärsutveckling, gärna från e-handel och/eller digital marknadsföring.
Om du har jobbat inom detalj- eller grossisthandel och gärna med segmentet mat så är det en stor fördel.
28-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!