Inaktiv platsannons

Kundtjänstansvarig till Dagens Nyheter i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Har du erfarenhet av att styra och projektleda en kundtjänstverksamhet samt har kunskap om och förståelse för den digitala kundupplevelsen? Är du dessutom en strukturerad, initiativtagande och problemlösande person med känsla för laganda och samarbete så kan du ha hittat helt rätt. Dagens Nyheter, Sveriges största dagstidning och en del av Bonnier News, söker en ny Kundtjänstansvarig.

OM TJÄNSTEN

Academic Work söker en Kundtjänstansvarig till Dagens Nyheter.

Dagens Nyheter (DN) är Sveriges största dagstidning och deras digitala affär växer och idag har de fler digitala prenumeranter än någon annan svensk tidning och utgör deras mest prioriterade affärsområde. Papperstidningen läses av 635.000 personer mellan 16 och 80 år och DN.se har cirka 2,5 miljoner unika webbläsare varje vecka. Idag arbetar ca 340 medarbetare på DN.

Nu har Bonnier News, med DN i spetsen, målet att bli det största mediehuset i Sverige. Hoppas du vill vara med på resan! DN kommer under det kommande året göra en gedigen satsning på att bygga den nya digitala kundupplevelsen och i det arbetet blir du som kundtjänstansvarig en nyckelperson för att driva arbetet framåt.

Här kommer du tillhöra teamet DN Läsarintäkter och rapportera till DN’s marknadschef. Teamet består av 16 personer och du kommer att arbetsleda en outsourcad kundtjänst med närmare 100 kundtjänstmedarbetare. Dessutom innebär rollen utvecklings- och effektiviseringsarbete i projektform.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Dagens Nyheter.

ARBETSUPPGIFTER

Som Kundtjänstansvarig kommer du axla en tvådelad roll med mycket variation. Dels kommer du att vara ansvarig för att driva nya digitala projekt för att effektivisera och optimera den moderna kundupplevelsen. Du kommer även att ansvara för driften, arbetsledningen och uppföljningen av den dagliga kundtjänstverksamheten hos DN’s outsourcade kundtjänstleverantörer. Du kommer att ha en viktig roll då du kommer att vara en länk mellan extern kundtjänst och interna aktörer för att säkra ett optimalt informationsflöde och kunskapsspridning.

Du kommer till exempel att:

  • Vara teamledare för DN’s interna kundtjänstmedarbetare. OBS! Ej personalansvar

  • Löpande följa upp statistik, genomföra uppföljningar gällande avtal, kostnadsmassa och arbetsprocesser samt bedriva ett aktivt kvalitetsarbete för ökad optimering

  • Driva, projektleda och följa upp outsourcad kundtjänstverksamhet med fokus på ökad kundnöjdhet

  • Upprätta, utveckla och effektivisera processer inom den digitala kundtjänstverksamheten.

Tjänsten passar dig som lockas av att tillhöra ett av Sveriges största och mest kända varumärken och axla en varierande och utvecklande roll som består av såväl avancerad arbetsledning som att driva projekt. Du tycker om att kombinera högkvalitativ förvaltning med en stark drivkraft att effektivisera och förbättra. På DN finns Sveriges bästa journalister och du tycker om att vistas och skapa din nya karriär i en intellektuell, tolerant och värdeburen atmosfär.

VI SÖKER DIG SOM

  • Har 2-4 års erfarenhet av att styra och projektleda en kundtjänstverksamhet

  • Har en god förståelse för den moderna digitala upplevelsen

  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

  • Har system- och programvana samt är tekniskt kunnig

Det är meriterande om du

  • Har styrt och arbetslett just en outsourcad kundtjänstverksamhet

  • Har en relevant eftergymnasial utbildning

Som person är du initiativtagande och problemlösande i och med att du själv, bland annat, kommer ges ansvar att starta igång projekt som syftar till att effektivisera och lösa uppkomna utmaningar. Du arbetar givetvis strukturerat och kvalitetsmedvetet i allt du tar dig an. Vidare är du en lagspelare, en glad och positiv kollega som besitter en stark samarbetsförmåga för interna projekt och arbetsledning.

ÖVRIG INFORMATION

  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid

  • Omfattning: Heltid

  • Lön: Fast enligt överenskommelse

  • Placering: Kungsholmen, Stockholm

  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Dagens Nyheters önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej