DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul. Bli en i vårt team! Alla våra medarbetare är utbildade och certifierade internationella specialister.
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.DHL i Sverige har ca: 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Vilka är vi?
Till DHL Freight i Göteborg söker vi nu en driven och aktiv ledare till rollen som Supervisor Administration Support. DHL Freights verksamhet i Göteborg är en viktig knutpunkt i DHL´s inrikes och internationella nätverk. Verksamheten har ca 140 medarbetare och ca 170 chaufförer som deltar i den dagliga driften, samt ett samordningsansvar för ytterligare ca 30 DHL Freight-kollegor med placering i Göteborg. Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Göteborg
Vad erbjuder vi dig?
Som Supervisor har du en utmanande och aktiv chefsroll med god inblick i vår dagliga drift, men även övrig operativ verksamhet inom Terminal Based Operations. Du arbetar med ett aktivt ledarskap och har möjlighet att påverka den operativa verksamheten, samt att få medarbetare engagerade.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Planera, leda och följa upp den operativa verksamheten med tillhörande personalansvar för ca 18 medarbetare
Aktivt jobba med att effektivisera och förbättra den dagliga verksamheten
Agera i syfte att uppnå målen inom service, kostnad och produktivitet
Säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och uppföljning av eventuella avvikelser
Utveckla och engagera medarbetare genom att bland annat aktivt jobba med EOS och med utvecklingssamtal
Upprätthålla nära kontakt med våra lokala åkerier
Hantera kundklagomål
Vem är du?
Vi söker dig som är en tydlig och närvarande ledare som även praktiserar ett aktivt ledarskap. Du är social och har en förmåga att bygga nätverk och skapa goda relationer. Du är engagerad och positiv med ett stort intresse för att utveckla såväl vår service och kundbemötande som ditt eget ledarskap. Du är även förändringsbenägen, kostnadsmedveten och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vidare ser vi att du är stresstålig och van att arbeta under tidspress.
Krav:
God PC vana och administrativ förmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Erfarenhet från en tidigare ledande befattning inom kundservice, administration och/eller transport- och logistikbranschen
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!