Har du vana av att arbeta med kundreskontra och trivs i en verksamhetsnära roll? Är flexibilitet och ansvar något som motiverar dig? Då ska du söka denna roll som ekonomiassistent! Du kommer att arbeta hos vår kund, ett svenskt bolag med huvudkontor på Hyllie, och tillhöra ett härligt team med gott samarbete. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ett större ansvar för faktureringsprocessen och att driva detta arbete framåt samt supporta interna och externa parter gällande fakturafrågor.
Arbetsuppgifter
Lämplig bakgrund
För denna roll ser vi att du har ett antal års erfarenhet av att arbeta som ekonomassistent. Det är meriterande om du har någon form av ekonomisk utbildning. Du känner dig trygg i kundreskontraprocessen och har god kunskap och erfarenhet av kontering och moms. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med dessa arbetsuppgifter inom byggbranschen. Du bör ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya IT system. Vidare är du flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Din personlighet
Att vara självgående och ansvarstagande är något vi ser som en självklarhet för denna roll. Du är noggrann, detaljfokuserad och lämnar inte något åt slumpen. Då du har många olika kontaktytor i rollen är det viktigt att du är serviceminded och har en god samarbetsförmåga. Du måste kunna ställa krav på dina motparter men fortfarande vara ödmjuk och pedagogisk i din approach.
28-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!