Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent till Arvid Nordquist i Stockholm

Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team. Huvudkontoret med anslutande rosteri är beläget på Ekensbergsvägen i Solna Business Park, nära tunnelbana, tvärbana och pendeltåg.Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fyra personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet och som genom att rotera arbetsuppgifter får en kontinuerlig omväxling. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar scanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.Vi söker dig om har minst fem års arbetserfarenhet inom ekonomi med kund- och/eller leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och gärna att du har erfarenhet av SAP eller något större ekonomisystem. Du formulerar dig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift.Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt. Du är effektiv och leveranssäker samtidigt som du är en engagerad lagspelare som vill lära dig nya saker och göra skillnad.Tjänsten är en tillsvidareanställning med anställning hos Arvid Nordquist. Arvid Nordquist tillämpar 6 månaders provanställning. Start för tjänsten är enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande löpande och vi rekommenderar dig att söka tjänsten så snart som möjligt. I denna rekryteringsprocess samarbetar Arvid Nordquist med SJR och om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Simon Jordal/Recruitment Consultant, 0766-47 16 39.

Om tjänsten

Hos Arvid Nordquist erbjuds du möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt och lönsamt företag som växer och utvecklas kontinuerligt och som har några av världens starkaste varumärken i sin portfölj. Du får jobba i en stimulerande och utvecklande roll som en del av ett dynamiskt och framgångsrikt team. Huvudkontoret med anslutande rosteri är beläget på Ekensbergsvägen i Solna Business Park, nära tunnelbana, tvärbana och pendeltåg.

Ansvarsområden/Arbetsuppgifter

Vi söker nu en ekonomiassistent till avdelningen som hanterar kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar och andra löpande arbetsuppgifter. Gruppen består av fyra personer som alla delar på ansvaret för det löpande arbetet och som genom att rotera arbetsuppgifter får en kontinuerlig omväxling. I rollen som ekonomiassistent är ditt huvudsakliga ansvarsområde bolagets reskontraflöde och dess processer vilket bland annat innefattar scanning och hantering av leverantörsfakturor, kundinbetalningar, leverantörsutbetalningar, bokslutsarbete samt hantering av påminnelser och inkasso.

Vem är du?

Vi söker dig om har minst fem års arbetserfarenhet inom ekonomi med kund- och/eller leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat i stora flöden och gärna att du har erfarenhet av SAP eller något större ekonomisystem. Du formulerar dig väl i såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Du är noggrann, strukturerad och jobbar proaktivt mot kontaktytor internt och externt. Du är effektiv och leveranssäker samtidigt som du är en engagerad lagspelare som vill lära dig nya saker och göra skillnad.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb