Är it och teknik är något det bästa du vet? Är du intresserad av att ta dig an en roll inom service och support, där du får jobba med tekniska problem i en
organisation som engagerar sig i din utveckling? Är du dessutom en teamplayer
med en grym servicekänsla, och målmedvetenhet som vill ta steget upp i
landslaget? Då kan Atea vara rätt plats för dig! Just nu söker vi juniora konsulter
inom service och support i Malmö med angränsande områden.
Din roll i laget
Som it-konsult inom support och service kommer du att
ingå i vårt affärsområde Services. Vi har många olika roller och jobbar mot
allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom IT-tjänster
som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning.
Inom services kommer du att vara Ateas ansikte utåt
gällande all typ av IT-relaterade problem. Har du en roll inom servicedesk kommer
du att hantera allt från de mest vanliga problem kring ett klientoperativsystem
och standardapplikationer, till mer specifika problem gällande infrastruktur
kopplat till klienten. Har du istället en roll som on site-tekniker hjälper du
användare på plats med både hårdvaruproblem och felsökning.
Hos oss får du möjligheten att utmana dig själv genom
nya varierande uppdrag, eller helt enkelt bli en del av en tyngre befintlig
leverans. Med andra ord finns det möjligheter till utveckling hos oss. Antingen
genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna,
via erfarenhet eller genom att gå våra interna karriärprogram och rikta in
dig mot exempelvis säkerhet, datacenter, kommunikation eller projektledning.
Helt plötsligt har du kanske hittat din nisch och det är dags att gå med i ett
nytt lag inom Atea och på vägen träffa ännu fler härliga kollegor som delar
ditt driv inom just IT.
Vill du veta mer om hur man kan utvecklas på Atea - läs om Isabelas resa
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som junior
it-konsult är:
- Vara slutanvändarens närmsta kontakt inom
klientorienterade incidenter, via telefon, mail och på platsen
- Support av kringutrustning och stödjande system
som print, A/V och AD-administrering
- Dokumentera och jobba enligt branschstandarder
för att förbättra it-supporten och standardisera lösningar
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det
alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap
och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av
våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst
mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges
största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid
stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen
väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Självklart har du ett brinnande intresse för it och
teknik. I detta har du också en målmedvetenhet och en vilja att utvecklas och
hela tiden lära dig nya saker inom området. Du tar personligt ansvar för dina
arbetsuppgifter, för teamet och självklart för din egen utveckling. Du är
självklart serviceminded med ett fokus på att ge den bästa upplevelsen i alla
lägen, så väl tekniskt som socialt. Detta kräver även en mycket god
kommunikativ och pedagogisk förmåga. Vi lägger stor vikt vid dina personliga
egenskaper.
För
att lyckas i tjänsten som junior it-konsult
inom service och support bör du ha
följande kompetens:
- Har goda kunskaper om hur en dator är uppbyggd
och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsofts
operativsystem inom både klient och server
- Har ett gott logiskt tänkande och
felsökningsmetodik
- Talar och skriver engelska och svenska
flytande
- Har B-körkort
Det är även
meriterande om du har
- Har en eftergymnasial utbildning med IT som
fokus
- Har yrkesmässig erfarenhet av metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning. (ex. Microsofts operativsystem, Internet Explorer, Microsoft Office, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning
- Har kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP)
samt Active Directory (AD).
- Har kunskaper inom ITIL
- Talar ytterligare språk utöver svenska och
engelska