DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expresstransporter och nu söker vi dig som vill vara med och måla världen gul. Bli en i vårt team! Alla våra medarbetare är utbildade och certifierade internationella specialister.
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.
Till DHL Freights inrikes Kundservice söker vi nu en driven och aktiv ledare till rollen som Supervisor. Vår Kundservice i Växjö ansvarar för våra kunder inrikes samt våra privatkunder som skickar och tar emot paket via våra ombud in- och utrikes. Funktionen har idag ca 120 medarbetare. Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad.
Vad erbjuder vi dig?
En spännande och utmanande tjänst inom en stor verksamhet där vi dagligen arbetar med en mängd olika kundkontakter via telefon, mail och chatt där vi tar hand om våra kunders förfrågningar och arbetar för att ge dem en positiv upplevelse av DHL Freight. Vi är resultats- och måldrivna vilket gör att vi ständigt arbetar i en föränderlig miljö för att hitta de rätta arbetssätten och rätt produktivitet. I din roll som Supervisor kommer du att leda ett av våra fem Firstline-team.
I teamet ingår ca 15 st medarbetare som du ansvarar för att leda, coacha och stödja deras utveckling inom Kundservice. Du ansvarar för att ditt team bidrar till uppsatta mål samt till kundupplevelsen på ett positivt sätt. Tillsammans med övriga supervisors tar du hand om den dagliga driften av vår Firstline och du rapporterar till Senior Supervisor. Tjänsten är ett vikariat. Det vi önskar från dig är ett stort engagemang, att du tar initiativ och att du har vad som krävs för att utföra jobbet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utveckla och engagera genom modernt ledarskap och coaching
Aktivt arbeta med feedback i syfte att stärka medarbetarna
Regelbundet analysera och rapportera nyckeltal/mål för dina medarbetare
Tillsammans med WFM och Senior Supervisor driva produktivitet & effektivitet
Driva & förvalta Customer Experience Excellence i teamet
Ansvara för att arbetet som utförs inom funktionen sker enligt våra processer och rutiner
Upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter
Upprätthålla nära kontakt och bygga relationer med övriga funktioner inom DHL Freight samt leverantörer Kundservice samarbetar med
Vem är du:
Minst 3 års erfarenhet av Kundservice
Förmåga att leda och engagera
Resultatinriktad och drivande
Strukturerad och förmåga att planera samt genomföra
Kvalitetsorienterad samt har kunskap om våra processer
Förmåga att skapa goda kundrelationer, både externt och internt
Kunskaper kring arbetsmiljölagen och arbetsrätt
Tydlig, kommunikativ och samarbetsinriktad ledare
God PC vana och administrativ förmåga
Goda kunskaper i svenska och engelska
Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande men inget krav
19-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!