Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.
Vill Du leverera service i världsklass?
Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.
Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Kungens Kurva. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning, kundmottagning och reservdelsförsäljning ingår.
Arbetsuppgifter
Som verkmästare för leveransverkstaden ansvarar du för att leda och fördela arbetet i verkstaden där vi levererar ca 320 nya lastbilar per år. Du kommer koordinera arbetet mellan verkstad, försäljning, leverans avdelning och våra kunder. Du håller möten med slutkund inför färdigställande av kundbil före leverans. Du har ansvar för att för att arbetet utförs enligt gällande instruktioner och på ett effektivt och kvalitativt sätt, som är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. Som medlem av serviceteamet ansvarar du för att verkstaden producerar bokad tid.
Du stöttar mekaniker med instruktioner och anvisningar, vägleda vid felsökning och val av rätt reparationsmetod, samt ansvara för att allt arbete sker effektivt och med hög kvalitet.
Du ger kunder råd och instruktioner om reparationer samt service av fordon och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer till kunderna. Du är delaktig i verkstadens administration av externa och interna fakturor. Du ansvarar för att arbetsplatsen hålls ren, att utrustning är i gott skick samt att främja en säker och hälsosam arbetsmiljö där vi följer alla säkerhetsregler.
Din profil
Du ska besitta god kunskap om fordonsreparationer och kunna hålla deadlines med effektiv tidshantering. Arbetsledarutbildning är meriterande.
Goda kunskaper i reservdels- och verkstadssystem är grundkrav och erfarenhet från liknande arbete är mycket meriterande. Som person är du serviceinriktad, ordningsam, självgående och bemöter både interna kunder och externa kunder på ett professionellt och trevligt sätt. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse med t.ex. AutoMaster och Multi.
B-behörighet är ett krav, C och D är meriterande.
Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
Arbetet sker på rullande schemalagd tid. Tjänsten på heltid.
För mer information om tjänsten
Välkommen att kontakta Joakim Mannestig, Stf Servicechef 010-708 08 43 eller
Rickard Svedin, Servicechef 010-708 64 51
Urval kommer att ske löpande med reservation för semesterperioden vecka 29-32.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!