Inaktiv platsannons

Löneadministratör till Jurek Stockholm

Löneadministratör till Jurek... Om... Jurek Rekrytering & Bemanning AB utsågs nyligen till DI-gasell för fjärde året i rad....

Om tjänsten

Löneadministratör till Jurek Stockholm

Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning AB utsågs nyligen till DI-gasell för fjärde året i rad. Med detta tar vi sikte på att fortsätta vår framgångsrika utveckling och behöver nu utöka vårt team med en löneadministratör till vårt Stockholmskontor. Du rapporterar till Head of Finance.

Sedan starten år 2006 har vi expanderat varje år och vår ambition är att behålla samma tillväxt även i framtiden. Vi erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Vill du vara med på vår framgångsrika resa?

Arbetsbeskrivning
I rollen som löneadministratör så ansvarar du för hela löneprocessen från ax till limpa. Detta ansvar gäller för 5 bolag inom koncernen med totalt cirka 250–350 anställda, beroende på säsong. Dina arbetsuppgifter består av löneadministration, både via import från försystem och manuell hantering, samt framtagande av rapporter och statistik, administration gällande pensioner, försäkringar, friskvård, provision och utlägg. 
Du kommer även till 25% att sköta vissa ekonomiassistentuppgifter så som fakturering och kund- och leverantörsreskontra.

Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med företagens rutiner samt lagar och avtal. Vidare kommer du vara en viktig pusselbit i samarbetet mellan såväl interna som externa kontakter. Övrigt förekommande arbetsuppgifter;

• Uppläggning av nyanställda.
• Slutlöner enligt lista från försystem.
• Framtagande av bokföringsunderlag, arbetsgivardeklarationer och semesterskulder.
• Arbetsgivarintyg.
• All rapportering till Försäkringskassan.
• Svara på lönebräknings- och semesterfrågor från personalen (både från konsulter och intern personal).

Vem är du?
Vi söker dig som har en genomförd utbildning med inriktning mot löneadministration med minst några års erfarenhet av kvalitativt lönearbete. Du har god erfarenhet av olika lönesystem och kan snabbt sätta dig in i arbetet. Vidare så är erfarenhet av att arbetat med både försystem och manuell hantering vid löneadministrationen ett krav. Du har tidigare erfarenhet av ekonomiarbetsuppgifter så som kund- och leverantörsreskontra.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är effektiv, metodisk, flexibel och har en god förmåga att strukturera ditt arbete och planera din tid. Vidare är du en prestigelös lagspelare med ansvarskänsla och du har ett intresse för andra människor. Du är en positiv, ambitiös och serviceinriktad person som är van att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt och har ett sinne för detaljer. Vidare är du en lojal medarbetare som är hjälpsam gentemot kollegor samt noggrann i ditt yrkesutövande och har förmåga att arbeta i en föränderlig miljö.

Du erbjuds;
Detta är en heltidstjänst där du kommer vara en del av en fartfylld organisation med stark entreprenörsanda där du bland annat kommer ha ett tätt samarbete med våra duktiga konsultchefer. Vi präglas av en företagskultur med högt i tak, hög ambitionsnivå och en lekfull arbetsmiljö mitt i city. Du kommer att jobba med kompetenta och drivna arbetskollegor på en av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Tjänsten är placerad i nyrenoverade och trevliga lokaler på Biblioteksgatan i centrala Stockholm.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Monia Letmark på eller på 070-173 84 65 ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Dela detta jobb

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej