Inaktiv platsannons

Marknadsförare till Bonnier News Live i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Bonnier News Live genomför för Dagens industri, Dagens Nyheter, Veckans affärer, Dagens medicin, Aktuell hållbarhet och Resumé mfl varumärken över 300 event per år. Vi samlar Sveriges viktigaste beslutsfattare på nischade och affärsinriktade mötesplatser. Vi producerar bland annat Di Gasell, Startup tour, tematiserade konferenser, skräddarsydda events, utbildningar och seminarier i Almedalen.

Inom affärsområdet Bonnier News Live arrangerar vi årligen runt 300 event, mötesplatser, utbildningar och seminarier där respektive varumärke är avsändare. Vi söker nu två marknadsförare till marknadsavdelningen som har till uppgift att få rätt deltagare till de olika aktiviteterna.

I rollen som marknadsförare kommer du att ansvara för säljbaserad marknadsföring för en rad event inom affärsområdet och du har till uppgift att attrahera rätt målgrupp och få rätt deltagare till eventen. Framförallt har du den samordnande uppgiften att se till att optimera marknadsföringen som genomförs för respektive aktivitet. Målgruppsanalys, urval och marknadsföringsmaterial skapar du själv och görs genom ett nytt arbetsverktyg, Eloqua. Marknadsföringen utgörs primärt av e-postutskick, men även annonskampanjer på Facebook, Twitter, LinkedIn samt print- och digitala kampanjer i våra egna kanaler. Du är även ansvarig för våra kampanjsidor och dess innehåll. Du arbetar i projektteam kring varje aktivitet/event/konferens och samarbetar med projektledare, säljare och grafiska formgivare i strävan att nå ut till den tilltänka målgruppen på bästa sätt. I rollen ingår även analys och uppföljning av resultat för att optimera marknadsföringen.

Vi vill att du har flera års arbetslivserfarenhet av liknande uppgifter och vana att arbeta med riktade kampanjer med tydligt roi-tänk. Vi har ett starkt digitalt fokus och vill att du känner dig trygg med din kompetens i att optimera sajter och aktiviteter så vi når högsta möjliga konverteringsgrad. Målet med marknadsföringen är att den ska vara direkt köputlösande, och inte bara lead-genererande.

Du har en relevant utbildning inom marknadsföring från universitet-/högskola eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av Eloqua, Indesign och sociala medier. Det är en stor fördel om du har arbetslivserfarenhet av copywriting då skrivande och skapande av marknadsföringsmaterial är en stor del av det dagliga arbetet. Vi ser gärna att du talar och skriver obehindrat på Svenska och Engelska.

Som person har du ett stort affärssinne som du kombinerar med ett stort driv. Du är prestigelös och lösningsorienterad, och du gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare är du kreativ och gillar att hitta nya angreppssätt för att lösa uppgiften samt en utpräglad teamplayer.

Vi kommer att påbörja rekryteringsprocessen efter sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Kampanjsidor exempel:

Samlingssida för Di konferens:

Energi 28 november:

Proptech 3 oktober:

Startup tour:

Dagens Medicin, Neurologidagen, 9 oktober

VA Konferens, Greentech, 11 oktober

Livdagen 16 oktober:

Fond & Bank, Regelverksdagen 2018, 7 november

Blockchain 13 novemeber:

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej