SJR är ett rekryterings- och bemanningsföretag som verkar inom tjänstemannasegmentet främst inom ekonomi, bank och finans. Vi söker i nuläget efter ekonomiassistenter för spännande framtida uppdrag.
Tjänstebeskrivning/ Arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiassistent kan variera beroende på både tjänst och kund. Det är däremot viktigt att du har en god förståelse för hela flöden samt känner dig trygg i att ansvara för delar inom dessa. Arbetsuppgifter som kan förekomma är:
• Löpande redovisning
• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Bidra vid både månads- och årsbokslut
• Ha daglig kontakt med kunder och leverantörer
Som ekonomiassistent hos någon utav våra kunder kan du erbjudas alltifrån mer rutinbaserade arbetsuppgifter till mer expansiva roller där du förväntas bidra och växa i ekonomiassistentrollen. Så har du arbetat i några år och vill ta steget vidare i din karriär så är det just dig som vi söker.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning i form av antingen universitet/högskola alternativt yrkeshögskola. Du bör ha erfarenhet som ekonomiassistent och ha en god förståelse för ekonomiarbetet i stort. Du har erfarenhet från ekonomisystem/affärssystem och är generellt systemvan. Vidare önskar vi att du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du driven, framåt och ansvarstagande. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete.
Bra att veta
Ovanstående kan innebära konsultuppdrag med anställning hos SJR. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!