Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent till Hyresgästföreningen i Stockholm

Om tjänsten

 

            

 


Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. Då blir det också roligt att bo. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.


Hyresgästföreningens Riksförbund söker nu en ekonomiassistent med intresse även för löne- och personalfrågor till deras kontor på Stureplan centralt i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning och de tillämpar sex månaders provanställning. 

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent (ca 50%) arbetar du främst med den löpande bokföringen av Hyresgästföreningens leverantörsfakturor men också med leverantörsfakturor till dotterbolagen. Du har löpande kontakt med leverantörer och medarbetare i verksamheten. I rollen ingår även ansvar för verktyget Palette och att vara delaktig vid bokslutsarbete.

 

I rollen som personaladministratör (ca 50%) arbetar du med personaladministration med särskilt fokus på pensioner, löner och personalstatistik.

Tjänsten är placerad på Hyresgästföreningens riksförbund i centrala Stockholm och du ingår i ekonomifunktionen, som idag består av fyra medarbetare, och du rapporterar till ekonomichefen.  Du har givetvis även ett nära samarbete med personalfunktionen som också består av fyra medarbetare. 

Dina egenskaper
Att vara serviceinriktad, noggrann och strukturerad är avgörande egenskaper för att lyckas i denna roll. Du är också självgående och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Eftersom arbetet kräver dagliga kontakter både internt och externt är det viktigt att du uppskattar att samarbeta med andra.

Din bakgrund
Vi tror att du har någon form av ekonomisk utbildning och minst två års erfarenhet av liknande arbete. Du har grundläggande kunskaper inom redovisning och erfarenhet av olika ekonomisystem. Du har också goda kunskaper i Excel och är en van användare av övriga Officeprogram. Vi använder Palette för hantering av leverantörsfakturor och Jeeves för redovisning. För beräkning av löner och frånvarorapportering använder vi Agda. Ett allmänt intresse för IT-system är meriterande.

Att arbeta hos oss Hyresgästföreningen
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor.  På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer där medarbetarna berättar hur det är att arbeta hos oss.

Publicerad den

16-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb