Inaktiv platsannons

Vill du arbeta i vår kundservice i Umeå eller Luleå?

Om tjänsten

Metria växer över hela landet och nu söker vi dig som vill bli en del av våra team i Umeå och Luleå! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice och/eller support och brinner du för att ge kunder den bästa servicen? Då ser vi fram emot din ansökan!

På Metria är vi cirka 300 medarbetare som tillsammans kan allt om geografisk information. Vi har både bredden och djupet och vår spridning över landet gör att vi alltid är nära våra kunder. Genom att förädla, visualisera och paketera den data som är viktig för våra kunder, hjälper vi dem att ta fram beslutsunderlag som gör deras affär mer effektiv och stabil. Det är vårt sätt att bidra till ett hållbart samhälle. Vill du vara med på vår resa?

Kundservicemedarbetare på Metria
Som kundservicemedarbetare hos oss blir du en del av Metria Services Kundservice där vi ansvarar för att hjälpa kunderna att komma rätt i organisationen med sina frågor och ärenden. Vi representerar hela Metria, ansvarar för att vara ansiktet utåt och vi samverkar med Metria Support för att på ett effektivt och affärsmässigt sätt hjälpa och vägleda våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:

  • Ta emot telefonsamtal, e-postmeddelande, chat med mera och hjälpa våra kunder, samt att vid behov vidarekoppla till rätt person eller grupp på Metria
  • Ansvara för att incidenter, problem och förfrågningar får rätt attention
  • Ansvara för utpekade funktioner och delmoment inom beställning, ordermottagning, leverans, fakturering, registerändringar med mera.

Samtidigt som du följer gemensamma rutiner, policys och processer erbjuder vi stora möjligheter att vara med och bygga och utveckla vår kundservice. Därför ser vi positivt på att du lyfter idéer och kommer med förbättringsförslag på hur vi kan utveckla vår funktion. Vår arbetstid är normalt förlagd till kontorstid vardagar.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta med kundservice/och eller i en supportfunktion. Du har lägst gymnasiekompetens, kanske även en högskole- eller universitetsutbildning inom försäljning/marknadsföring och/eller teknik.

Som person är du serviceinriktad, driven och en god problemlösare. Du är strukturerad, välplanerad och självgående i ditt arbete och du agerar affärsmässigt i kontakten med såväl våra kunder som dina kollegor. Du har mycket goda datorkunskaper i Windows och Office och det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i CRM-systemet Salesforce.

Du har en väl utvecklad förmåga att kommunicera med din omgivning och är föredömligt flytande i svenska språket i både tal och skrift. Det är positivt om du också känner dig bekväm med engelska.

Ansökningsprocessen
Metria söker engagerade och duktiga medarbetare som kan sitt område. I den här processen lägger vi störst fokus vid din personlighet och hur du med din erfarenhet och kunskap kan komplettera oss på Metria Services. Ansök till tjänsten genom att klicka på "Skicka ansökan" nedan, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. 

Sista ansökningsdag är 15/8-2018. Vi kommer att gå igenom ansökningar och intervjua kandidater löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är på heltid och tillsvidare med sex månaders inledande provanställning och start planeras ske 1/9 eller enligt överenskommelse. Ange i din ansökan vilken ort du är intresserad av att arbeta i.

Kontakt
För mer information om tjänsten, kontakta rekryterande chef: André Öberg, telefon: 010-121 84 19

Fackliga representanter:
Sveriges Ingenjörer, Henrik Bylund, telefon 010-121 81 17
Unionen, Per-Åke Jureskog, telefon 010-121 84 83

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Umeå
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej