Vi söker dig som kan starta omgående och som vill arbeta som kvalificerad ekonom hos vår kund belägen på centrala Hisingen. Tillsammans med en ekonomiassistent kommer du att ansvara för koncernens redovisning med uppgifter som löpande bokföring, månads- och årsbokslut, momsredovisning samt budget, forecast och analys. Arbetet sker i systemet Movex. I rollen kan även visst arbetsmiljöansvar och andra liknande uppgifter ingå. Vår kund är intresserad av att hitta dig som kan starta omgående och som vill arbeta som vår SJR- konsult hos dem under minst 6 månader framöver. Då det är en vakant tjänst finns det efter denna period mycket goda möjligheter till en fast tjänst hos dem. Vi söker dig som har arbetat brett på ett mindre/medelstort bolag och som tycker att det är roligt med teamwork. Du har tidigare arbetat med redovisning fullt ut och behärskar årsbokslut självständigt. Det är inte ett krav att du har arbetat med ekonomistyrning tidigare, men är då ännu viktigare att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för området. Då du rapporterar till en holländsk VD (som sitter i Gbg) är det viktigt att du utöver svenskan även behärskar det engelska språket. För att passa hos vår kund får du gärna vara glad, trevlig, prestigelös och trivas i en supportande funktion. Vidare kan du driva ditt arbete framåt, ta ansvar och se till att leverera i tid. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg via 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Vi söker dig som kan starta omgående och som vill arbeta som kvalificerad ekonom hos vår kund belägen på centrala Hisingen. Tillsammans med en ekonomiassistent kommer du att ansvara för koncernens redovisning med uppgifter som löpande bokföring, månads- och årsbokslut, momsredovisning samt budget, forecast och analys. Arbetet sker i systemet Movex. I rollen kan även visst arbetsmiljöansvar och andra liknande uppgifter ingå.
Vår kund är intresserad av att hitta dig som kan starta omgående och som vill arbeta som vår SJR- konsult hos dem under minst 6 månader framöver. Då det är en vakant tjänst finns det efter denna period mycket goda möjligheter till en fast tjänst hos dem.
Vi söker dig som har arbetat brett på ett mindre/medelstort bolag och som tycker att det är roligt med teamwork. Du har tidigare arbetat med redovisning fullt ut och behärskar årsbokslut självständigt. Det är inte ett krav att du har arbetat med ekonomistyrning tidigare, men är då ännu viktigare att du är analytiskt lagd och har ett stort intresse för området. Då du rapporterar till en holländsk VD (som sitter i Gbg) är det viktigt att du utöver svenskan även behärskar det engelska språket.
För att passa hos vår kund får du gärna vara glad, trevlig, prestigelös och trivas i en supportande funktion. Vidare kan du driva ditt arbete framåt, ta ansvar och se till att leverera i tid.
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!