Vi söker efter dig som kan starta omgående och som vill arbeta som ekonomiassistent under ca 6 månder i nordöstra Göteborg. I din roll kommer du att vara en del av ett ekonomiteam på 7 personer och självständigt ansvara för koncernens leverantörsreskontra. Du arbetar mot ett par bolag i Sverige, Norge och Danmark och säkerställer att hela processen sköts på rätt sätt med allt ifrån fakturamatchning, slutattest och filbetalningar via bank till stor delaktighet i bokslutsarbetet inom konernen. Arbetet sker i systemet Jeeves. Vår kund har behov av en person som kan starta relativt omgående och uppdraget väntas pågå under ca 6 månader framöver. Du arbetar heltid och fungerar som vår SJR-konsult under perioden. Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av leverantörsreskontra och som har arbetat med alla delar. Vidare har du god systemvana, är duktig på Excel samt behärskar engelska.För att passa hos vår kund får du gärna vara öppen, rak och själv driva ditt arbete framåt. Men det är även viktigt att du är en lagspelare, att du trivs med rutinuppgifter och att du är noggrann i det du gör samtidigt som du kan hantera större volymer. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Liina Fagerberg via 031-750 33 91. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.
Vad innebär rollen och vem söker vi?
Vi söker efter dig som kan starta omgående och som vill arbeta som ekonomiassistent under ca 6 månder i nordöstra Göteborg. I din roll kommer du att vara en del av ett ekonomiteam på 7 personer och självständigt ansvara för koncernens leverantörsreskontra. Du arbetar mot ett par bolag i Sverige, Norge och Danmark och säkerställer att hela processen sköts på rätt sätt med allt ifrån fakturamatchning, slutattest och filbetalningar via bank till stor delaktighet i bokslutsarbetet inom konernen. Arbetet sker i systemet Jeeves.
Vår kund har behov av en person som kan starta relativt omgående och uppdraget väntas pågå under ca 6 månader framöver. Du arbetar heltid och fungerar som vår SJR-konsult under perioden.
Vi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av leverantörsreskontra och som har arbetat med alla delar. Vidare har du god systemvana, är duktig på Excel samt behärskar engelska.
För att passa hos vår kund får du gärna vara öppen, rak och själv driva ditt arbete framåt. Men det är även viktigt att du är en lagspelare, att du trivs med rutinuppgifter och att du är noggrann i det du gör samtidigt som du kan hantera större volymer.
18-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!