Inaktiv platsannons

Support koordinator inom End User Productivity i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Om tjänsten

Scania genomgår en omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar. Transformationsprocesser, självkörande lastbilskonvojer och logistiklösningar är grundpelare i en framtid som bara börjat. En fascinerande utveckling som till stora delar är IT-driven. Där inget kommer att vara som det är. Där vi ska vara världsledande. Och det börjar med dig.

Avdelningen End User Productivity levererar tjänster riktat främst mot interna kunder som jobbar i kontorsmiljö på Scania. Inom Avdelningen har vi också ett globalt ansvar och delar av funktionen Service Desk. Våra leveransteam är idag uppbyggda för att ta ett helhetsansvar kring våra tjänster som vi tillhandahåller och teamet jobbar med allt från support, förvaltning , vidareutveckling och innovation.

Gruppen Communication and Collaboration jobbar i dag till stor del med Microsoft-produkter, där vi driftar en On-Premise-miljö samtidigt som gruppen utvecklas både organisatoriskt och tjänstemässigt mot molnet och Office 365. I samband med vår förflyttning till molnbaserade tjänster arbetar vi nu med att skifta vårt fokus från tekniskt drift till att skapa förutsättningar att öka våra medarbetares och användares produktivitet med våra verktyg.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en person som skall ansvara för supporten av våra tjänster på klientnivå. Inom teamet så ansvarar och förvaltar vi Microsoft produkter, främst ur MS Office och Office 365 suites. Stor del av jobbet kommer att innebära koordinering, uppföljning och stöttning av en extern partner som idag tar hand om större delen av supportflödet, men även att kunna gå in, tackla tekniska utmaningar ur supportsammanhang och även driva interna förändringar. Rollen innebär kundkontakt, där du ibland behöver supportera våra interna kunder. Rollen har ett nära samarbete med övriga nyckelroller inom gruppen för att bidra till förändringar och förbättringar.

Din profil
För denna roll så tror vi att du behöver känna dig bekväm inom följande områden

  • ITIL – Service Operation
  • Microsoft Office sviterna
  • Microsoft Office 365
  • Windows klientplattform
  • Active Directory
  • Exchange och Exchange online
  • SharePoint och SharePoint online

Vi tror att du är en människa som gillar att ta ansvar och leverera efter dem åtaganden du lovat, att du gillar att arbeta med många små förbättringar och att skapa struktur kring metoder och processer

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

Ytterligare information
Om du vill veta mer om tjänsten kontakta Mikael Tammi (Scania Rekryteringscenter) tfn 08-553 71174 eller Daniel Lundin (Gruppchef) tfn 08-553 83555.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej