Inaktiv platsannons

Registrator/administratör, Barn- och utbildningsförvaltningen i Varberg

Om tjänsten

Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är vi cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.

Barn- och utbildningsförvaltningen har med utgångspunkt i Varbergs kommuns vision 2025 ansvar för att utbilda barn och elever för morgondagens kompetensbehov och stärka deras självförtroende så att de lämnar sin skolgång med de rätta förutsättningarna för att göra val utifrån sina mål och drömmar. Förvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola samt kommunal vuxenutbildning. Antalet anställda är ca 2 400 och budgetomslutningen för 2018 ca 1 500 mkr.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad registrator som delar vår ambition att ligga i framkant och som bidrar i det gemensamma arbetet för att skapa bästa möjliga möte för lärande. Du kommer att ingå i förvaltningens kansli där du arbetar i nära samarbete med förvaltningens chefer och specialister i olika funktioner. Som registrator får du en viktig roll i vår centrala administration och dokumenthantering där du kommer att öppna och fördela inkommande post och bevaka förvaltningens officiella e-post. Du kommer också att registrera inkommande, utgående och upprättade handlingar samt på begäran lämna ut allmänna offentliga handlingar. Andra viktiga uppgifter blir samordningsansvar för förvaltningens ansökningar om statsbidrag och att i nära samarbete med nämndsekreterare bevaka ärendehanteringen. Du kommer också att vara delaktig i kommunens och förvaltningens utvecklingsarbete inom exempelvis dokumenthantering och arkivering och utgöra administrativt stöd till förvaltningens chefer.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning på högskolenivå. Arkiv- och informationsvetenskaplig eller jämförbar högskoleutbildning är meriterande liksom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor samt kunskaper om offentlighets- och sekretesslagstiftning är värdefullt. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och kan ta eget ansvar. Du har mycket god administrativ förmåga och lätt för att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Arbetet förutsätter god förmåga att arbete i ärendehanteringssystem.

ÖVRIGT
Om du erbjuds anställning inom Barn- och utbildningsförvaltningen är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av tillsvidareanställd personal.

Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.

Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Varberg
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej