Inaktiv platsannons

Spelutvecklare (OpenGL) till Gripensimulatorer i Linköping

På Saab blickar vi ständigt framåt och utmanar gränserna för vad som är tekniskt möjligt. Vi samarbetar med kollegor runt om i världen som alla delar vår utmaning – att göra världen till en säkrare plats.

Om tjänsten

Vad du blir en del av

Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet. 

Området Simulatorer, Träning och Support är en del av Aeronautics utvecklingsorganisation och ansvarar för att stötta utvecklingsorganisationen med simulatorer, riggar och stödsystem för samtliga produktutvecklingsfaser (koncept, marknadsföring, utveckling och verifiering/validering). Dessutom ansvarar området för att leverera våra egna produkter kring Pilotträning (Träningssimulatorer). Inom området finns alla ingenjörskunskaper som krävs för att konstruera, utveckla, producera och leverera samt även genomföra utbildning inom levererade produkter och system.

Området har en internationell inriktning och bedriver drift och förvaltning av stora anläggningar både inom och utom Sverige, dessutom driver området ett antal internationella samarbeten kring utveckling och produktion. Inom området finns mångårig erfarenhet med ett djupt och brett kunnande inom simulatorteknik och är unika i sin roll som komplett leverantör genom hela produktutvecklingscykeln.

Din framtida utmaning

I utveckling av Gripen ligger en stor tyngd på simulatorer, dels för att stödja utvecklingsarbetet för flygplanet men också för att träna och utbilda piloter. Du kommer att jobba på en sektion som ansvarar för den visuella omvärldssimuleringen som både finns i utvecklingssimulatorer och träningssimulatorer samt även i vissa planerings- och stödsystem.

Du kommer jobba som C++ utvecklare eller testare/integratör av visuell 3D mjukvara (spelmotor) där du kommer att ingå i ett litet team av duktiga utvecklare.

3D visualisering är en central komponent i alla Gripensimulatorer. Arbetet ger därför en bra inblick i många olika delar av simulatorutvecklingen.

Hos oss finns stora möjligheter att utvecklas och växa som individ och vi värnar balansen mellan arbete och fritid. Att arbeta hos oss ger en bra grund för fortsatt personlig utveckling då arbetet är varierande och spänner över ett antal kompetensområden.

Den du är idag

Vi söker dig som är öppen, social och trivs att arbeta i grupp. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter och vara öppen för att jobba med varierande uppgifter. Du är målinriktad och brinner för att ta dig an nya utmaningar och att utvecklas.

Du är har en högskoleutbildning inom datateknik, medieteknik eller motsvarande utbildning. Du har stort intresse för 3D-grafik och renderingstekniker inriktade mot realism.

Du har ett gediget intresse för spel och spelutveckling. Tidigare erfarenhet av utveckling av spelmotorer i C++ är meriterande.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.

Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Välkommen med din ansökan!

 

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Linköping
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Linköping | Civilingenjör / Arkitekt | Heltidsjobb (förstajobb)