Who we are
Klarna’s mission is to free people from all the meaningless time spent managing money and purchases, so they can do more of what they love. Every day at Klarna we help consumers, merchants, and partners to explore just how smoooth the modern purchase experience can be. Our position at the crossroads of payments, consumer financing, ecommerce and banking means we are uniquely positioned to do this. There is no label for what we do.
Klarna was born in Stockholm in 2005 and today has 2000 employees working across Europe and the US. We currently serve 60 million consumers, work together with 90,000 merchants and process more than a million payment transactions a day. We are growing at 40% year on year and our investors include Visa, Atomico, Sequoia Capital, Permira and Bestseller group/ Anders Holsch Povlsen. We have strong partnerships with some of the world’s leading brands, such as ASOS, IKEA, Adidas, Zara, Lufthansa and Spotify.
To find out more about what it's like to work at Klarna:
Du får bara en chans att göra ett gott första intryck - och det är därför vårt Front Office-team spelar en viktig roll när det kommer till att bygga vårt varumärke och bibehålla kulturen här på Klarna! Front Office har ansvar för receptionen, administrativa uppgifter, värdskap, underhåll av mötesrum och dylikt. Det primära målet är att leverera extraordinär service till kollegor, externa klienter och kunder.
Som receptionist är ditt uppdrag att tillhandahålla utomordentlig service oavsett situation, tid eller person. Detta inkluderar ett varmt välkomnande av besökare samt se till så att dem känner sig “som hemma”, svara i telefon, ansvara för bokningar av mötesrum och mycket mer. Människor kommer att vända sig till dig med alla möjliga sorters problem, och även om du inte alltid är personen som kan fixa problemet - vet du definitivt vem som kan göra det. Du kommer att vara bränslet som håller igång Klarnas motor helt enkelt!
Du är en entusiastisk och glad person - med förmågan att lysa upp ett rum med din energi. Du älskar att interagera med människor, och framför allt hjälpa andra människor. Din administrativa förmåga är grym och med hjälp av den kan du strukturera och organisera om kaos råder. Du måste ha flytande och professionella kommunikationsfärdigheter i både svenska och engelska.
Vi rekommenderar dig att ansöka så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.
Plats: Stockholm, Sverige