Är du en utåtriktad ekonomiassistent med sinne för siffror? Är du kundfokuserad, lösningsorienterad och ser långsiktigt på din nästa anställning? Då är du den vi söker!
Om tjänsten
Detta är en delad tjänst och fokus ligger lika mycket på ekonomiassistentrollen som administratörsrollen.
Inom ekonomi har du ansvar för leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturering, avstämningar samt att assistera ekonomichefen i övrigt förekommande uppgifter.
I rollen som administratör kommer du jobba projektbaserat. Här kan du komma att hjälp till med uppdatering/underhåll av mallar, ta fram underlag till diverse utredningar och administration av vår kvalitets- och miljöcertifiering.
Du kommer även vara Mediels ansikte utåt både via telefon och vid besök på kontoret. Tjänsten innebär ansvar för såväl växel som reception.
Vidare finns tid avsatt för att ta hand om vårt gemensamma fikarum, bl.a. genom att duka fram frukost varje morgon. En tradition som funnits under en lång tid i företaget.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en god administratör, har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och med goda kunskaper inom bokföring. Vi tror att du har en ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande och har arbetat i en liknande roll tidigare. Du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska. Vana av arbete i något ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.
Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad. Du har också en naturlig fallenhet för siffror.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
23-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!