Trivs du med att arbeta i en internationell miljö och har erfarenhet av att arbeta på större bolag? Har du tidigare arbetat med kundreskontra och är nyfiken på att utvecklas i din roll? Då ska du se hit! I rollen som ekonomiassistent hos vår kund, ett större bolag strax utanför Malmö, kommer du i huvudsak arbeta med kundreskontra men även vara med och ta del i övrigt förekommande arbetsprocesser på en ekonomiavdelning. Du kommer ha en verksamhetsnära roll med många kontaktytor inom organisationen och ett nära samarbete med övriga på finansavdelningen. Uppdraget är på heltid och varar initialt 1,5 år.
Arbetsuppgifter
· Kundreskontra
· Löpande bokföring
· Behjälplig vid bokslut
Lämplig bakgrund
För denna roll ser vi att du minst har examen som gymnasieekonom, alternativt att du har arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har även ett par års erfarenhet av att arbeta som ekonomassistent samt vana av att arbeta med kundreskontra. Det är meriterande om du har erfarenhet från revisionsbranschen samt av löpande bokföring. Vidare är du flytande i engelska och har lätt för att sätta dig in i ekonomisystem.
Din personlighet
Som person är du självgående och initiativtagande, du driver dina arbetsuppgifter till mål och lämnar inte saker åt slumpen. Du är prestigelös och strävar efter struktur och effektivitet i arbetet. Att uppmärksamma problem eller sätta krav på dina kollegor för att kunna hålla deadlines är inte något du räds för, du tycker det är viktigt att arbetet blir noggrant och rätt gjort. Du är även pedagogisk och ser god kommunikation som nyckeln till ett lyckat samarbete samt har lätt för att komma överens med andra människor.
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!