Inaktiv platsannons

Lager & butiks administrationsassistent heltid - Rosersberg

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige. Regionkontoret och lagret i Rosersberg levererar inte bara varor till regionens drygt 100 butiker utan sköter även en stor del av butikernas administrativa arbete. För detta ansvarar bland annat regionens lager & butiks administration, sekretariat och varuflödesavdelning. Lager & butik administrationen i region nord består i dagsläget av en gruppchef, tre assistenter och en IT-tekniker. Kontoret ligger i direkt anslutning till centrallagret i Rosersberg.

Om tjänsten

Din roll

Som assistent hos oss på Lidl är du den viktiga länken mellan regionens 98 butiker och berörda avdelningar på centrallagret. Tillsammans med dina kollegor administrerar och förmedlar du ekonomisk information till och från olika avdelningar inom vår organisation och är ansiktet utåt för regionens ekonomiavdelning. Du har daglig kontakt med våra butiker för att assistera dem i deras ekonomiska arbete samt bearbetar och analyserar butikernas inventeringar och andra kostnadsposter. Du kommer även att ansvara för att stämma av priser, sortera prisskyltar och skicka ut post till butikerna. Utöver ekonomi så kommer ditt arbete även att bestå i att vara behjälplig när det gäller controlling, reporting och IT-relaterade ärenden som inkommer via telefon, mail eller på plats. Detta arbete utförs i nära samarbete med de olika fackavdelningarna på vårt huvudkontor.

 
Din bakgrund

Vi ger dig med avslutad gymnasieutbildning (eller eftergymnasial utbildning) med inriktning på ekonomi/administration eller IT, möjligheten till ett stimulerande arbete där du blir betydelsefull för att vi ska fortsätta hålla hög kvalitet på vår administration. Vi ser det som en stor fördel om du har tidigare erfarenhet från detaljhandeln.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga. Du är positiv och ett högt tempo är något som du trivs med. Egenskaper som karaktäriserar dig är att du är  samarbetsvillig, lösningsorienterad och effektiv i ditt arbete. Du är en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt och under eget ansvar. Vi ser gärna att du har goda Excelkunskaper. Har du tidigare erfarenhet av controlling, reporting och/eller IT-support är det meriterande för oss.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad på ekonomiavdelningen vid vårt centrallager i Rosersberg.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Rosersberg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Rosersberg | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)