Inaktiv platsannons

Junior IT-tekniker till supportavdelningen i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

Dina arbetsuppgifter kommer i första hand vara att lösa incidenter och serviceärenden som inträffar inom hela företaget. Arbetet kommer utföras i samarbete med våra övriga IT-avdelningar, Lidls internationella support samt med externa leverantörer. Du arbetar med att lösa inkomna ärenden som rapporterats in via telefon, ärendehanteringssystem eller från någon av våra leverantörer. Du ansvarar för att dokumentera dessa ärenden samt vid behov uppdatera vår kunskapsdatabas.

Arbetet kommer även innebära övervakning av våra system med målsättning att hitta och åtgärda incidenter innan de uppmärksammats som ett problem för verksamheten. Förutom incidenthantering kommer du även arbeta med leverans av IT-beställningar till våra användare i rätt tid med hög kvalité enligt fastställd SLA.

 
Din bakgrund

Vi tror att du som söker har en gymnasieutbildning i grunden som du sedan byggt på med någon form av utbildning inom IT. Yrkesmässigt har du minst två års erfarenhet av att arbeta med IT-support, och vi ser det som meriterande om du har arbetat inom retail.

Förutom din tekniska kunskap är din sociala kompetens och kommunikationsförmåga mycket viktig.

Du är en engagerad problemlösare med stort ansvarstagande. Vidare så kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har språkkunskaper i tyska samt praktisk erfarenhet av Microsoft server- och klientmiljö, Apple klientmiljö, Active Directory, Lotus Notes, Cisco-produkter, VMWare, ServiceNow och ITIL.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)