SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering av kund.
Tjänstebeskrivning
I din roll som ekonomiassistent kommer du att ansvara för flödet inom kundreskontra. Du kommer att bli en del av ekonomiavdelningen och rapportera till Accounting Manager. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:
• Bokslutsarbete
• Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer
• Avstämning av balanskonton
• Inbetalningar, fakturering, betalning påminnelser
• Värdering av pågående arbete i olika projekt och uppföljning
• Lönsamhetsuppföljning
Lämplig bakgrund
För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:
• Har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i minst 2 år och främst inom kundreskontra.
• Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i ett ERP-system
• Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är snabblärd och har en bra känsla för lagarbete samt är van att arbeta mot deadlines. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!