Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent inom kundreskontra till spännande bolag i Stockholm

Om tjänsten

 

 

SJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra med start omgående. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering av kund. 

Tjänstebeskrivning
I din roll som ekonomiassistent kommer du att ansvara för flödet inom kundreskontra. Du kommer att bli en del av ekonomiavdelningen och rapportera till Accounting Manager. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara:

 

• Bokslutsarbete
• Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer
• Avstämning av balanskonton
• Inbetalningar, fakturering, betalning påminnelser
• Värdering av pågående arbete i olika projekt och uppföljning
• Lönsamhetsuppföljning

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:

• Har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent i minst 2 år och främst inom kundreskontra. 
• Har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i ett ERP-system 
• Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är snabblärd och har en bra känsla för lagarbete samt är van att arbeta mot deadlines. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete. 

Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb