Inaktiv platsannons

Sportamore söker Head of Customer Service i Stockholm

Sportamore is the leading sporting goods e-tailer in the Nordics. We are a fast growing pure player that is currently looking for a world class candidate to join our team.

Om tjänsten

Sportamore är nordens ledande sportbutik på nätet. Vi är en snabbväxande spelare som nu söker ytterligare ett stjärnskott till att bli en del av vårt team. Varje månad får vi besök av fem miljoner personer som letar efter inspiration, information och motivation – vilket gör oss till den överlägset första online-destinationen i Norden för konsumenter inom sport och fritid.

Under de senaste åren har vi fått utmärkelser såsom Bästa återförsäljare, Bästa kundservice och Årets bästa e-handel – och det är bara början. 2017 investerade vi i en ny, toppmodern, högautomatiserad lagerlösning som tredubblerade vår förmåga att hantera kundorder. Grunden för tillväxt har aldrig varit bättre.

Nu går vi vidare och framåt, redo att skriva nästa kapitel i vår historia. För att maximera vår potential söker vi dig som vill leverera på vår vision; att vara The Undisputed no 1 in Sporting Goods Online. Förväntningarna är höga – du kommer vara en del av det mest flexibla och snabbaste företaget i branschen. Du har enastående meriter som visar på att du har den kompetens och kapacitet som krävs för att utmärka sig i rollen som Head of Customer Service.

Dina tre viktigaste prioriteringar kommer att vara att:

  • Leva för kundupplevelse i världsklass.
  • Överleverera på kundens förväntningar.
  • Passionerat leda och inspirera ditt team.

Antar du utmaningen?

Ansvar

  • Leda, utmana och utveckla Sportamores kundtjänstavdelning.
  • Äga och hantera alla projekt relaterade till att utveckla kundtjänstavdelningen.
  • Säkerställa snabb och direkt kunddialog samt tillgänglighet över alla kanaler och marknader.
  • Utveckla och ta fullt ansvar för att upprätthålla budgetar och prognoser.
  • Aktivt samarbeta över avdelningar i organisationen för att säkerställa att affärsmålen är uppfyllda.
  • Bygga, ge näring åt och leda vägen för vårt världsklassiga kundtjänstteam.
  • Analysera användarupplevelse över kanaler och bestämma eventuella förbättringar.
  • Prognosticera och planera resursallokering.
  • Leda, inspirera och entusiasmera dina kollegor, partners och kamrater.
  • Rekrytera nya talanger vid behov.

Du kommer ansvara för ett team om 15 medarbetare och rapportera till vVD Joakim Friedman.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

  • Akademisk examen i företagsekonomi, hospitality eller liknande.
  • Bevisad arbetslivserfarenhet inom serviceesektorn, 5+ års erfarenhet (gärna från hotellbranschen).
  • 3+ års erfarenhet i en roll med personalansvar.
  • Hög förståelse och bevisade meriter i att för överträffa kundförväntningar.
  • Passion för kunder och problemlösning.
  • Starka analytiska färdigheter och datadrivet tänkande.
  • Uppdaterad i de senaste trenderna, verktygen och bästa praxis för kundservice.
  • Utmärkt ledarskaps-, kommunikations- och förhandlingsförmåga.
  • Agerar pragmatiskt, respekterar deadlines och förstår att ingen annan gör jobbet för dig.
  • Har entreprenörskap i blodet med en drivkraft för att revolutionera e-handelsbranschen.
  • Trivs i en snabbföränderlig miljö som ständigt anpassar sig till nya förändringar. Drivs och stimuleras av ambitiösa mål och resultatorientering.

Som person tror vi att du har en positiv, ärlig och ödmjuk attityd.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder en växande arbetsplats där du är med och påverkar vår resa. Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom goda villkor erbjuder vi bland annat branschens grymmaste kollegor, flexibla arbetstider och bra personalrabatt. Läs mer om hur det är att arbeta på Sportamore här på vår karriärsida.

Antar du utmaningen?

I så fall ser vi fram emot din ansökan! Då vi kallar till intervjuer löpande är du välkommen med din ansökan innehållande CV, personligt brev och om möjligt rekommendationsbrev så snart som möjligt. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast, enligt överenskommelse.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på .

Välkommen med din ansökan!

Sportamore värnar om en rekrytering och arbetsplats fri från diskriminering, som ger lika möjligheter för alla. Vi tror på att mångfald inom erfarenheter, perspektiv och bakgrund leder till en bättre arbetsmiljö och därmed en bättre kundupplevelse. 

 

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)