Inaktiv platsannons

Kundchef i Stockholm

... Allmän... Dagab Inköp och Logistik AB är Axfoodkoncernens gemensamma organisation för inköp, varuflödesstyrning, lager och...

Om tjänsten

Kundchef Allmän information

Dagab Inköp och Logistik AB är Axfoodkoncernens gemensamma organisation för inköp, varuflödesstyrning, lager och transport till Willys & Hemköp samt butikskedjor inom Externa Affärer (fd Axfood Närlivs). Dagab Inköp och Logistik är ett dotterbolag till Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab uppdrag är att bidra till att optimera försäljning samt minska kostnader inom hela värdekedjan. Målet är att vara Sveriges mest effektiva supportbolag till parti- och servicehandeln.

Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.

Bli en av oss

Till ett av Dagabs affärsområden, Externa Affärer och avdelningen Avtalskund, söker vi en Kundchef för då en av våra Kundchefer går vidare till nya utmaningar inom Axfood.

Avdelningen Avtalskund leds av Affärsområdeschefen och består av Kundchefer och Kundsamordnare som ansvarar för utvecklingen av våra stora kunder. Vi är en affärspartner och helhetsleverantör inom logistik och inköp och i vissa avseenden även kategoriutveckling.

Det här får du göra

Du är övergripande ansvarig för lönsamheten och försäljningsutvecklingen för kontot och ansvarar därmed för att leda det operativa och strategiska arbetet för kunden. Du är kundens närmaste kontakt, i tätt samarbete med Controller och ansvarig Kundsamordnare.

Viktiga ansvarsområden är:

Du upprättar årligen en affärsplan och kundplan vilken sedan revideras löpande

Du ansvarar för förhandling (självständigt eller tillsammans med AO-chef och VD) och efterlevnad av avtalet

Som i alla affärer så är relation viktigt och att skapa ett brett nätverk av kontakter hos kunden

Vårt avtal bygger på en sk öppen affärsmodell. Du reviderar och löpande utvecklar denna tillsammans med Dagab Controller och kund

Du ansvarar för att leda kundrelaterade utvecklingsprojekt som ofta sker tvärfunktionellt inom Dagab, att utveckla och effektivisera processer och att säkra hög kvalitet inom supply chain

Löpande arbetsledning av Kundsamordnare

Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp

Det här förväntar vi oss

Vi söker en driftig, slipad och strukturerad lagspelare med kundfokus som har förmågan att agera och reagera efter interna och kunddrivna behov.

Du har goda ledaregenskaper och är duktig på att skapa förtroende och bygga starka relationer med både kund och kollegor. För att lyckas i rollen krävs också att du är en god kommunikatör, med förmåga att skapa och presentera insiktsfulla presentationer. Du har ett starkt affärssinne och en förmåga att både se till helheten och att allting fungerar i praktiken för kundens butiker, varje dag.

De flesta kontakter har du med kundens svenska organisation men du kommer även att komma i kontakt med deras internationella organisation och inköpare varför du måste behärska engelska obehindrat både i tal och skrift. Du har intresse för siffror och analys och det är av stor vikt att du har mycket goda kunskaper i Excel och besitter analytiska färdigheter.

Utbildning & erfarenhet:

För att klara av rollen så tror vi att du har en avslutad eftergymnasial utbildning, troligen med inriktning mot ekonomi eller marknad eller att du förvärvat motsvarande kunskaper via arbetslivserfarenhet. Vidare så tror vi att du bör ha följande erfarenheter och kunskaper:

Minst tre års arbetslivserfarenhet inom handeln, vilket har gett dig god kunskap om hur dagligvaru- eller servicehandeln fungerar

God erfarenhet av förhandling och hantering av komplexa avtal (både på svenska och engelska)

Du har haft resultat- och budgetansvar samt trivs med att jobba mot mål och nyckeltal

Långsiktig och komplex kundbearbetning, men långa beslutsprocesser och många personer och funktioner involverade, är mycket meriterande

Projektledning är meriterande

Mer information

Placeringsort är Stockholm på Dagab och Axfoods huvudkontor vid Torsplan. Vissa resor inom landet förekommer.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse.

Kompetensutveckling och karriär

Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att växa tillsammans med oss.

Mångfald

För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Din ansökan

Vill Du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Affärsområdeschef Oscar Sohlberg, på telefon 072 450 19 37.  

Till denna rekrytering kommer urval och intervjuer att ske löpande. Vi vill därför uppmana dig att skicka din ansökan samt CV snarast, dock senast den 5 oktober.

Dela detta jobb

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej