Inaktiv platsannons

Supporttekniker med ett brinnande IT intresse i Stockholm

Om tjänsten

Nu söker vi en supporttekniker med ett brinnande IT-intresse till vår Service Desk inom området Managed Hosting. 

Det här är jobbet…

Service Desk, Managed Hosting, hanterar inkommande ärenden och larmövervakning för serverdrift till våra företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar proaktiv med att förbättra kvaliteten och effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass.

Du kommer arbeta i ett litet team i nära samarbete med våra driftstekniker, Service Delivery Managers, säljare och projektledare. Du ansvarar för inkommande supportärenden av blandad teknisk karaktär. För att trivas och lyckas i rollen måste du ha ett gediget IT intresse, vara en god problemlösare och brinna för att ge kunden den bästa servicen.

Vi söker bra människor med rätt attityd och beteende utifrån våra värderingar, som tycker om att göra det där lilla extra för att lösa uppgiften och hjälpa våra kunder.


Det här är vad du har...

  • 2 års erfarenhet av Servicedesk eller likvärdig tjänst.
  • Är serviceinriktad och har ett starkt kundfokus
  • Goda allmänna IT-kunskaper (hårdvara och mjukvara) inom server, nätverk, lagring.
  • Goda kunskaper inom Microsoft server operativsystem
  • Allmänna kunskaper inom Microsoft Active Directory.
  • Brinnande intresse för IT
  • God kommunikativ förmåga
  • Duktig på att planera och organisera
  • Strukturerad
  • Lagspelare

Meriterande…

  • Linux
  • MS SQL, MySQL
  • MS Exchange
  • VMware
  • Hyper-V
  • Citrix
  • MS RDS
  • Brandväggar
  • Azure
  • VPN
The facts
City Stockholm
Country Sweden
Position type Full-time
Days left to apply 3
Share this job

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Deltidsjobb