Inaktiv platsannons

Servicedesktekniker i Örebro

Om tjänsten

Servicedesktekniker Örebro
Sista ansökan 2018-11-11

Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Örebro dig som vill jobba som servicedesktekniker. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur.  
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea  
 
Din roll i laget  
I rollen som servicedesktekniker på Atea kommer du på plats hos vår kund arbeta med support via mail, telefon och chatt till kundens användare. Du kommer dessutom att arbeta med uppdrag Onsite hos kunden samt delta i vissa projekt. Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och kund.  
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som servicedesktekniker är:  
• Arbeta med support via mail, telefon och chatt.  
• Utföra uppdrag Onsite.  
• Delta i projekt hos kunden.  
 
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.  
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:  
Ditt sätt att tala är klart, välformulerat och engagerat. I stressade situationer lyckas du att behålla lugnet med en förmåga att fokusera på rätt saker. Genom att vara lyhörd, kommunikativ och lösa konflikter konstruktivt samarbetar du väl med andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som servicedesktekniker bör du ha följande kompetens:  
• Minst 6 månaders erfarenhet att jobba inom it-servicedesk.  
• Kunskap inom Microsofts Office och Windows 10 och 7.  
• Extra meriterande är ifall du har jobbat enlig ITIL.  
 

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örebro
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örebro | IT | Heltidsjobb (förstajobb)