Inaktiv platsannons

Supply Chain Manager i Stockholm

Supply Chain... Allmän... Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemkö

Om tjänsten

Supply Chain Manager Allmän information

Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.

Bli en av oss

Logistikförhandling är den avdelning som ansvarar för effektiva flöden till rätt villkor (inbound) från leverantör till våra lager/butik. Vidare ansvarar logistikförhandling för alla upphandlade transporter in till våra respektive lager.

Det här får du göra

Logistikförhandling har nu behov av en Supply Chain Manager (SCM). Som SCM inom Dagab ansvarar du för att dina kategoriområdens försörjningskedjor är effektiva och följsamma. Du arbetar såväl med inköpare kopplade till Egna Märkesvaror som med våra kategorichefer, vilka ansvarar för produktutbud och produktkalkyl, där du är navet i förändringar inom inköpslogistiken.

Ditt arbete består till stor del av identifiering och genomförande av förbättringsarbete av befintliga leverantörers leveransvillkor. Du planlägger strategiska arbetsuppgifter på en taktisk nivå och ansvarar enskilt för dess framdrift och genomförande.

Du tillhör ett team vars huvudsakliga uppgift är att säkerställa en effektiv inköpsstruktur och tillhörande inköpslogistik, där det finns ett brinnande intresse för förändring och förädling!

Det här förväntar vi oss

Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen med ett intresse för Supply Chain Management. 
Du är som person affärsorienterad och har goda förutsättningar att såväl bearbeta komplexa data som dra slutsatser av den samma. Du trivs i en roll med stora kontaktytor, såväl internt som externt och ofta i skarpa lägen. För att lyckas väl i rollen bör du även ha ett stort eget driv och engagemang.

Tidigare erfarenhet från detalj- och partihandeln och ett intresse för branschen anses meriterande.
Även erfarenhet från förhandling, inköp eller övriga roller med motsvarande uppgifter anses meriterande.

För att lyckas i rollen är du som person:

Analytisk och god logisk förmåga

Strukturerad och organiserad

Har stort eget driv och initiativrikedom

Mer information

Kompetensutveckling och karriär

Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att växa tillsammans med oss.

Mångfald

För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Dina ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid Dagabs huvudkontor vid Torsplan i Stockholm. Vill Du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Erik Sundblad, Chef Logistikförhandling, på telefon 08-553 998 41. 

Till denna rekrytering kommer urval och intervjuer att ske löpande. Vi vill därför uppmana dig att skicka din ansökan samt CV snarast, dock senast den 23 oktober.

Dela detta jobb

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej