Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.
Bli en av ossVi söker nu en Koncept Visual Merchandiser, en helt ny tjänst inom Hemköp.
Vi erbjuder dig en betydelsefull roll där du ges möjlighet att driva aktiviteter och utvecklingsprojekt inom visual merchandising och butikskoncept. Då rollen är ny är du själv med och skapar och utvecklar den. Ditt uppdrag blir att stärka varumärket Hemköp, driva försäljning och stötta våra affärsmål.
Är du redo att ta plats inom Hemköp där kunden alltid står i centrum?
Som Koncept Visual Merchandiser får du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontaktytor. Genom att aktivt öka din kunskap om våra produkter och komma med förslag och idéer till förbättringar bidrar du till att utveckla vår affär.
Arbetsuppgifterna innebär att:
- Ansvara för framtagande och implementering av övergripande riktlinjer inom visual merchandising för butik, i samarbete med övriga funktioner inom Hemköp och koncernen Axfood.
- Ansvara för framtagande av konceptuella riktlinjer.
- Ansvara för framtagande av löpande riktlinjer för kampanjer och aktiviteter i butik utifrån Hemköps kommersiella kalender.
- Ansvara för utbildning av visual merchandise-riktlinjer för butik inom Hemköp.
- Bidra med spetskompetens.
- Följa upp genomförda kampanjer tillsammans med interna medarbetare och externa leverantörer, i syfte att vidareutveckla visual merchandising i butik och dess effekt.
Du rapporterar till Chef för Butikskoncept och samarbetar tätt med övriga avdelningar på Hemköps supportkontor.
Det här förväntar vi oss
Som person är du service – och säljfokuserad och du strävar efter att hjälpa dina kunder i sina beslut. Du är kostnads – och kvalitetsmedveten, och du vågar ta ställning till vad som är rätt och inte rätt.
I övrigt krävs:
- 3 - 5 års erfarenhet av liknande arbete
- Högskoleutbildning eller motsvarande inom visual merchandising.
- God kunskap inom butikskommunikation
- God kunskap i InDesign
- God kunskap i Office-paketet
- Kunskaper i Autocad är meriterande
För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är engagerad, att du tar egna initiativ och att du äger dina arbetsuppgifter fullt ut. Din prioriteringsförmåga är god och du avslutar dina uppgifter i tid. Du ser samarbete som en självklarhet och arbetar gärna över avdelnings- och bolagsgränser för att driva arbetet framåt.
Om du vill veta mer om vad tjänsten är du välkommen att kontakta Ami Loupeidis, Chef Butikskoncept, via mail: ami.loupedidis@hemkop.se. Eftersom vi rekryterar löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 2 november 2018.
Information om bolagetHemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på
För Hemköp är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med företaget ses som en självklarhet. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.