Inaktiv platsannons

Projektledare inköpsadministration med tyskakunskaper i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 170 butiker runt om i Sverige.

Om tjänsten

Din roll

Som projektledare deltar du i den dagliga driften inom inköpsadministrationen samtidigt som du driver egna projekt. I rollen ansvarar du för vår egenrevision där du följer upp och säkerställer att den data som administrerats i våra affärssystem har bearbetats korrekt. Du kommer även ha nära kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland gällande specifika rapporter och projekt.

Beroende på din tidigare erfarenhet kommer du självständigt eller tillsammans med Teamledaren ansvara för implementering, test och utrullning av nya systemfunktioner, processer och projekt. I din roll tar du fram projektplaner och ansvarar för det praktiska genomförandet, där till exempel utbildning och presentationer kan ingå. Du gör även projektutvärderingar och följer upp att projektens mål och syfte har uppfyllts. I rollen är du även delaktig i sortimentsutvecklingen på Lidl, genom att exempelvis sammanställa produktlistor, för protokoll, samt uppdaterar dokument.

För dina ansvarsområden hanterar du de löpande uppgifterna men driver även det framåtriktade arbetet med att utveckla rutiner och processer. Tillsammans med de andra personerna i teamet har du löpande kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland och med kollegor i andra länder. I rollen rapporterar du till Teamledare Orga & Projekt.

 
Din bakgrund

För att arbeta som projektledare hos oss i inköpsadministrationen ser vi gärna att du har en akademisk utbildning. Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vi tror att du har tidigare erfarenhet av projektledning.

Vi söker dig som är en driven och analytisk person som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut. Du finner dig enkelt tillrätta i olika sammanhang och har lätt för att samarbeta, vilket underlättas av att du är lösningsorienterad och mån om att hålla deadline. Du har en mycket god känsla för siffror och detaljer samt är van vid att arbeta med stora datamängder. Office-paketet behärskar du obehindrat och du är väl bekant med att arbeta både med formler och stora sammanställningar samt listor i  Excel.

Du trivs med att tala inför grupp och förmår förmedla ett bitvis komplext innehåll så att budskapet når fram till var och en. För tjänsten är det nödvändigt att du kan uttrycka dig obehindrat på såväl tyska som svenska både i  tal och skrift.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är ett föräldravikariat fr o m 03 januari 2019 t o m 28 februari 2020. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/ Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)