Inaktiv platsannons

Supporttekniker B2B, Tele2 i Stockholm

Om tjänsten

Det här är jobbet… 

Customer Service, B2B Support inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass.

 

Till avdelningen Tech Support & UC, på gruppen KST/UC Support söker medarbetare som trivs med att ta eget ansvar och arbeta hårt, samtidigt som du ska vara en del av gruppen och jobba i ett team mot ett gemensamt mål.

 

Customer Service, B2B Support inom Tele2 Sverige hanterar kundservice för våra största företagskunder. Vi har kontakt med kunder via telefon, chatt och mail. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra kvalitet och driva effektivitet för att ge våra kunder en service i världsklass. Du kommer ingå i ett team på 4 personer som tillsammans supporterar några av Tele2s största företagskunder. Du kommer bland annat ge support inom datanät, mobiltelefoni och fasta växeltjänster, vilket ställer krav på en generell teknisk förståelse och förmågan att genom ett helikopterperspektiv förstå kundens tekniska lösning. Som kundens väg in i Tele2 kommer du arbeta tillsammans med 2a och 3e linje tekniker inom varje teknikområde, koordinera felsökningen och se till att vi möter kundens förväntningar.

 

Vi letar efter dig....  

Som drivs av utmaningar och har ett gediget teknikintresse.  Du kan lätt sätta dig in i tekniska problem samt förklara och felsöka på ett pedagogiskt och kundorienterat sätt.  Vi söker dig som alltid har kunden i fokus, är ansvarsfull och självgående men som trivs att arbeta i team. Kort sagt, vi söker en person med rätt attityd, som är villig att lära sig det tekniska och som tycker om att göra det där lilla extra för att lösa uppgiften och hjälpa våra kunder. 

 

Du har förmågan att arbeta utifrån fastställda rutiner och processer men då funktionen supporterar kunder med skräddarsydda lösningar och specifika avtal ställer detta stora krav på din förmåga att agera flexibelt och effektivt för att möta kundens behov.

 

 

Du är....  

 

  • Lösningsfokuserad, har lätt för att tänka innovativt och drivs av utmaningar och förändringar. 
  • Pedagogisk och har förmågan att förklara och prata om tekniska problem på ett lättförståeligt sätt. 
  • Teknikkunnig och teknikintresserad.
  • Serviceorienterad, du har alltid kunden i fokus. 
  • Kommunikativ och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.  

 

Det här är vad Tele2 kan ge dig… 

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad. 

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram. 

… Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension. 

 

 

Tjänsten är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. 

 

 

Placeringsort: Kista 

 

 

Välkommen med din ansökan senast den 31 oktober 2018.  

The facts
City Stockholm
Country Sweden
Position type Full-time
Days left to apply 3
Share this job

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Deltidsjobb