Inaktiv platsannons

Gruppchef Customer Support Group Stockholm

Om tjänsten

Om BlueStep
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som t.ex. vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p.g.a. vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg.

Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Om tjänsten
Som gruppchef inom Customer Support Group (CSG) leder du ett team på ca 12–15 medarbetare inom avdelningen. Teamet fokuserar på inflödet av vårt bolån och privatlåneaffär. Du ansvarar tillsammans med övriga chefer inom avdelningen samt marknad för att utveckla och etablera strategier och metoder för att driva verksamheten i rätt riktning.

Vidare verkar du för att jobba med service- och försäljningsmål, processer och systemstöd är ändamålsenliga och effektiva i att stödja kunders och verksamhetens förväntningar. Vid behov driver du utvecklingen av processer och system i samarbete med övriga berörda funktioner. Vi är inne i ett skede då vi utvecklar, automatiserar och effektiviserar verksamheten, varför dessa delar har ett stor fokus.

Du har även ett ansvar för risk- och regelefterlevnad för denna del av verksamheten såväl som för informationsägarskap.

Exempel på fokus i rollen är arbetsledning av det dagliga kundinflödet, medarbetardialoger, teammöten, förbättringsarbete för att skapa bästa möjliga engagemang och förutsättningar för medarbetare/teamet, säkerställande av bemanning, optimera teamets/flödets produktivitet och effektivitet, mål- och budget och prognosarbete inklusive analys, leda och utveckla kundmötet samt risk- och regelefterlevnadsfrågor.  

Du rapporterar till Chef Customer Center, Goitom Semere som ansvarar för hela avdelningen. 

Din profil

Vi söker dig som brinner för kundmötet och kundservice. Du har god erfarenhet av bolån och privatlån med tillhörande processer. Vi ser gärna att du har ett par års tidigare ledarerfarenhet, där personalansvar är extra meriterande. Vidare är du bra på att sätta dig in i arbetet och processer i syfte att hitta lösningar på att effektivisera arbetsflödet.  

Som person är du service minded, strukturerad, självständig och förändringsbenägen. Du är tydlig, beslutsam och har hög integritet. Kontaktytorna är många och vi ser därför att du är social med en god samarbetsförmåga och intresse för att utveckla goda relationer. I detta ligger även en förmåga att tydliggöra olika perspektiv på ett pedagogiskt sätt, såsom kundvärde, risk och affärsmässighet.

För att lyckas i rollen ser vi att du är handlingskraftig med förmåga att leda och utveckla den dagliga verksamheten. Tillsammans med din grupp och kollegor verkar du för såväl hög kvalitet som affärsmässighet. Du har utöver det operativa arbetet en förmåga att ständigt ha fokus på process- och förbättringsarbete.

Du brinner för att skapa en arbetsmiljö som får våra medarbetare att prestera på topp och ha det roligt på jobbet. Du föregår med gott exempel och lever efter våra värderingar: driven, professionell, respekt och annorlunda. Du vill nu utvecklas vidare i en ledarroll.

Arbetet innebär mycket kommunikation varför vi värdesätter att du har lätt att uttrycka dig i skrift och tal.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det. Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)