Inaktiv platsannons

Digital service specialist till vårt digitala team i Stockholm

Nu har du möjlighet att bli en del av oss på Trygg-Hansa och bidra till att bli Sveriges ledande försäkringsbolag. Hos oss välkomnas du till en arbetsplats med stark lagkänsla, stor gemenskap och sammanhållning

Om tjänsten

Trygg-Hansa söker nu en digital service specialist, med förmågan att jobba med att driva och supportera i utvecklingen av befintliga och nya digitala servicetjänster för Trygg-Hansas kunder. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande serviceföretag 2020. 

Du är delaktig i den digitala transformationsprocessen och tar löpande fram analyser och presentationer för nya digitala tjänster utifrån intressenters begäran. Samtidigt arbetar du med att ständigt optimera våra befintliga tjänsters struktur, innehåll och användarupplevelse. 

Du kommer att ingå i ett team som har ett antal olika digitala spetskompetenser. Teamet arbetar enligt agil metodik utifrån tvåveckors sprintar/cykler och du kommer därmed att jobba tätt ihop med digitala projektledare, grafisk designer, webmaster, web copy och analytiker för att hämta inspiration. 

Tjänsten är placerad på Trygg-Hansas huvudkontor i centrala Stockholm. Du välkomnas till nyrenoverade ljusa och trevliga lokaler. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Jobba tvärfunktionellt med olika affärsägare, företrädesvis inom digital försäljning, våra servicetjänster och anmäla skada online, men även i andra delar av organisationen.
• På uppdrag av affärsägare identifiera kundbehov, kostnadsdrivare, optimerings- och effektiviseringspotential utifrån ett digitalt perspektiv. 
• Genom data och kundinsikter föreslå lösningar på utveckling och/eller optimering av olika processer och kundresor.
• Utforska och omvärldsbevaka för att kontinuerligt hålla sig och andra uppdaterade med utvecklingen på marknaden.
• Tillsammans med kollega jobba med förvaltning och vidareutveckling av digital kundservice och chatrobot.
• Du kommer att analysera våra kunders utmaningar och presentera optimala lösningar som baseras på trafik och data. Därefter jobbar du tillsammans med teamet och gör löpande användartester och A/B-tester.


Din profil

• Vi ser gärna att du har akademisk examen inom marknadsföring/ekonomi eller annan eftergymnasial utbildning.
• Du har arbetat ett par år med att självständigt och strukturerat driva projekt och processer.
• Du har stor erfarenhet från att ha jobbat med digitala kundresor inom försäljning och/eller serviceområdet.
• Det är meriterande om du har kunskap om försäkringar utifrån ett affärsperspektiv.
• Tekniska eller traditionella begränsningar är inga hinder för dig när du skapar nya lösningar för bättre digitala serviceupplevelser. 
• Du har erfarenhet av att jobba med skissverktyg för att exempelvis illustrera ett flöde 
• Du har tidigare jobbat enligt en agil metodik som Scrum eller Kanban.


Personlighet

Som person brinner du för den digitala utvecklingen och har stor kunskap inom området. Du är nyfiken och håller dig kontinuerligt informerad om nya digitala tjänster och möjligheter. Du har skinn på näsan, är social, serviceinriktad och positiv. Det är även viktigt att du är självgående med hög prestationsförmåga och att du samtidigt fungerar bra i grupp. Du behöver vara både analytisk och strategisk med vana av att leverera i tid och samtidigt se till helheten för kunden. Slutligen ser vi att du har ett transparent arbetssätt och att du agerar ödmjukt inför andra. 


Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)