Inaktiv platsannons

BlueStep söker Customer Life Cycle Project Manager Stockholm

Om tjänsten

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. BlueStep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. BlueStep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

BlueStep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. BlueStep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

Om tjänsten

Brinner du för att skapa nöjda och lojala kunder genom enastående kundupplevelser? Vill du vara en del av ett nordiskt team på ett innovativ bolag med stark tillväxt och spännande resa framför sig? Då kan rollen som Customer Life Cycle Project Manager hos BlueStep vara något för dig.

Som Customer Life Cycle Project Manager på BlueStep ansvarar du för att utveckla kontakter och leads som genereras av marknadsavdelningen i både Sverige och till viss del även i Norge. Ansvaret innebär optimering av kundresan från första kontakt fram tills att lånet är utbetalt och sedan inlöst i syfte att optimera kundens livsvärde, lojalitet och kundnöjdhet.

Du brinner för att skapa nöjda och lojala kunder och har en god kunskap om digitala plattformar och kommunikationsverktyg. Ditt helhetsansvar för kommunikation, kundnöjdhet och aktiviteter mot befintliga kunder medför flera kontaktytor och du blir en viktig del av ett nordiskt marknadsteam.

Arbetsuppgifter

  • Utveckla och implementera automatiserade kundlivscykelprogram från första kontakten och genom hela kundresan (välkomstprogram, kundutveckling och kundvård)
  • Ansvara för utskick av nyhetsbrev och kampanjer i digitala och tryckta kanaler
  • Uppföljning av kampanjer, kommunikation- och kanaleffektivitet (inkl. utvärdering av AB-tester), delvis tillsammans med analytiker
  • Helhetsansvar för mätningar av kundnöjdheten genom hela kundresan - uppsättning, förvaltning, insamling och förankring av kundinsikter i organisationen
  • Månadsrapportering (kundnöjdhet) och andra CRM relaterade KPI:er
  • Utveckla och optimera kampanjurval och erbjudande i dialog med affärsverksamheten och analysavdelningen
  • Utveckla innehåll och ta fram bilder till kundkommunikationen
  • Segmentering av kundbasen för att bättre förstå våra kunders behov för skräddarsydd kommunikation
  • Uppföljning av kundbastuveckling- och rapporter tillsammans med analytiker
  • Kontaktperson mot IT, Operations samt Analys för CRM delar
  • Ansvar för leverantörer av CRM- och kommunikationssystem
  • Från tillfälle till annat kan även andra marknadsprojekt relevanta för BlueSteps utveckling förekomma


Profil

  • Mycket god projekt- samt koordinationsförmåga där dialog och förankring med relevanta nyckelpersoner är en naturlig del av ditt DNA
  • Vana att initiera, driva och slutföra projekt
  • Fördel vid praktisk erfarenhet av CRM/Life Cycle Management relaterade aktiviteter såsom automatiserade marknadskampanjer och triggerbaserad kommunikation
  • God kunskap om digitala plattformar som kommunikationskanal t ex, APSIS, MailChimp eller motsvarande samt erfarenhet av trycksaksproduktion och kunskap i Photoshop
  • Förmåga att utveckla effektiva och personliga kommunikationer
  • Erfarenhet av att genomföra och följa upp kampanjer (t ex AB-tester)
  • Öga för detaljer men även en förmåga att se helheter och processer i ett större sammanhang
  • Självständig, driven, målinriktad, kommunikativ, engagerad, kan ta egna beslut och arbetar alltid för kundens bästa för ögonen
  • Som person är du prestigelös, nyfiken, strukturerad och analytisk med ett stort intresse för digitala kanaler
  • Du brinner för att optimera kundupplevelsen och för att skapa nöjda och lojala kunder
  • Förmåga att omvandla problem och behov till kreativa lösningar och konkreta förslag
  • Du hanterar både det svenska och engelska språket bra i tal och skrift

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)