Är du intresserad utav mode och heminredning? Hitta ett jobb på HM, ett världsledande företag inom klädindustrin. Se vilka jobb HM erbjuder just nu!
Gillar du retail och har idéer kring krav och IT-leverans för verksamheten? Då är divisionen Sales Store något för dig. I vårt Point of Sales-team får du leverera den bästa IT-lösningen till våra butiker världen över.
Modeindustrin är i ständig förändring och det betyder att vi kan erbjuda dig utmanande arbetsuppgifter med många nya intressanta och innovativa projekt. Du kommer att ingå i ett team där du arbetar nära representanter från andra länder och andra samarbetspartner där du kommer vara delaktig i att forma framtidens kundupplevelse. Som kravanalytiker leder du arbetet med att identifiera, definiera och verifiera krav relaterade till POS-system. Du kommer på ett tydligt sätt att dokumentera funktionella och icke-funktionella krav och tillsammans med verksamheten prioriterar du kraven i nära dialog med intressenter.
Divisionen Sales Store ansvarar för utveckling och leverans av IT-system och relaterade tjänster som möjliggör försäljning i butiker inom H&M-koncernen. POS-teamet ansvarar för IT-tjänsten för POS för alla H&M-koncernens varumärken och länder exklusive franchise. Teamet består av Kravanalytiker, Arkitekter och Release koordinatorer vilka hanterar all affärsutveckling för POS. Vi har ansvaret för kravanalys, design och omfattning av nya POS-releaser, i nära samarbete med våra POS-leverantörer och andra interna intressenter.
För att lyckas i denna roll har du ett genuint intresse och passion för krav och IT-leverans. Du förväntas kunna coacha och guida andra teammedlemmar kring kravprocessen samtidigt som du har ett naturligt driv och kan arbeta metodiskt i en dynamisk arbetsmiljö där kraven ständigt ändras. Tillsammans med vår verksamhet och våra leverantörer kommer du att skapa stort värde för våra butiker.
Dina ansvarsområden
Rollen som kravanalytiker är både ansvarsfull och rolig!
Du kommer exempelvis att:
Din kompetens
Precis som alla på H&M tror vi att du är en social, öppen, kommunikativ försäljningsinriktad och ambitiös lagspelare full av drivkraft och optimism.
Du behöver ha följande kompetenser:
Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av utveckling av integrerade lösningar i stora företagsarkitekturer och det är ett extra plus om du har erfarenhet från retailbranschen och / eller POS-system.
Tjänsten är placerad i Marievik och vissa resor kan förekomma.
Låter det intressant? Här är din chans för en karriär utöver det vanliga!
För mer information och frågor om tjänsten, vänligen kontakta personalansvarig Madelene Molin, eller Teamlead Lisa Rundquist, .
Vi hanterar ansökningarna kontinuerligt så ansök genom att skicka in ditt CV samt personliga brev så snart som möjligt, dock senast 2018-12-16.
Vilka är vi på IT?
Vi är summan av det vi kan och de personligheter vi är. Vår varma värderingsstyrda kultur är kittet som håller oss samman. Vi gillar att jobba snabbfotat, tar beslut i farten och vår kreativitet hjälper oss lösa komplexa utmaningar.
Vi får möjlighet att driva på H&M-gruppens affär, jobba med den senaste IT-teknologin i spännande globala projekt, och vi är med och förändrar hela mode- och designbranschen till det bättre. Har du drivet, upptäckarglädjen och viljan att ta ansvar finns ingen gräns för vad vi kan uppnå tillsammans.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!