Inaktiv platsannons

Leveranskoordinator – Scania Sverige AB, Region Väst i Göteborg

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2017 levererade vi 82 500 lastbilar, 8 300 bussar samt 8 500 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 120 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 49 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Traton Group. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Om tjänsten

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Scania Sverige AB, Region Väst har ansvar för marknaden i norra Halland, Sjuhäradsbygden och Göteborgsregionen. Vi har driftställen i Göteborg, Borås och Himle. Försäljningsavdelningen ansvarar för försäljning av nya och begagnade lastbilar och släp samt uthyrning av fordon. Vi erbjuder våra kunder förstklassiga produkter med tillhörande service och tjänsteutbud.

Dina arbetsuppgifter

Som leveranskoordinator är du mittpunkten i vår leveransavdelning och du håller kontakten med fabrik, påbyggare och säljare. Du koordinerar transporterna mellan våra olika leverantörer. En stor del av arbetsuppgiften blir att tillsammans med säljare upprätta en individuell leveransplan för varje fordon och sedan bevaka att planen följs. Vidare ansvar är tillverkarintyg och miljödeklarationer samt övriga besiktningshandlingar. Fakturering samt en viss del bokslutsarbete förekommer och du arbetar i team med vår leveransadministratör.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet och gedigen kunskap om lastbilar, påbyggnader och dess värde. Du är en lagspelare och gillar att arbeta med processer och rutiner.

Du har även:

  • en stark vilja och driv att arbeta självständigt och driva förändring
  • förmågan att bygga långsiktiga och hållbara relationer med påbyggare och övriga leverantörer
  • effektivt arbetssätt och är bra på att möta tidsgränser och prioritera rätt
  • en vilja att tänka uthålligt och långsiktigt
  • en social- och utåtriktad personlighet
  • ett positiv sätt samt har en stark drivkraft och tycker om att ta initiativ
  • mycket goda IS/IT-kunskaper samt Office
  • C-körkort

 Meriterande om du har:

  • CE-körkort
  • en eftergymnasial utbildning
Vi kan ge dig:
  • ett ansvarsfullt och utmanande arbete i ett bra gäng
  • trivsam arbetsmiljö nära vår servicemarknad med duktiga kollegor inom reservdelar, verkstad och försäljning
  • ett team av kompetenta och trevliga kollegor som gör det möjligt för dig att växa med uppgifterna
  • goda möjlighet till vidareutbildning och vidareutveckling inom Scaniaorganisationen
  • möjlighet till en rolig och utvecklande vardag
  • Förmånen att jobba med marknadens starkaste produktprogram och varumärke

Ytterligare information
Kontakta gärna Magnus Claesson, Försäljningschef, 010-706 68 34 eller Ulrika Hoffman, HR 010-706 68 25.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej