Inaktiv platsannons

Projektledare Marknad i Göteborg

Om tjänsten

Projektledare Marknad
Marknadskommunikation, Liseberg AB

Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter drygt 400 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.

Beskrivning
På Lisebergs marknadsfunktion är vi 20 medarbetare som planerar, producerar och genomför kommunikationsinsatser i egna, förtjänade och köpta kanaler. En hel del produceras i egen regi, men också med hjälp av byråer. Vårt uppdrag är att med utgångspunkt i Lisebergs styrdokument, varumärkesplattform och gästinsikt stärka varumärket Liseberg och skapa marknadskommunikation som både bygger starka relationer med våra gäster, och ökar försäljningen. Avdelningen är i en spännande utveckling och genomgår just nu en stor förändring för att möta behov och krav från omvärlden och en ökad digitalisering.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en duktig och driven Projektledare till Lisebergs marknadsavdelning.

Som projektledare har du ansvar för att driva arbetet med den aktuella marknadsinsatsen, från problemformulering och analys till utveckling, genomförande och uppföljning. Du behöver ha expertkunskap om marknadsföring och relaterade ämnen (t ex kommunikation, annonsering, marknadsundersökningar, konsumentbeteende, marknadsanalyser) och kunna driva dessa frågor självständigt i projekt och mot/med intressenter. 

Du rapporterar till marknadskommunikationschefen och jobbar i ett stort team internt samt mot reklam- och mediebyrå. I de olika projekten har du kontakt med Lisebergs olika affärsområden och funktioner och tar ett proaktivt ansvar för dessa med hänsyn till kommunikationsutveckling.

Kvalifikationer:

Utbildning och erfarenhet:

  • Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska
  • Akademisk examen, minst 3 år från högskola eller universitet i marknadsföring, kommunikation eller företagsekonomi med en fördjupning i marknadsföring.
  • Relevant erfarenhet (minst 5 år) som driven projektledare och marknadsförare i marknadsorganisation eller konsultverksamhet med dokumenterat goda resultat
  • Mycket goda kunskaper i MS-office
  • Dokumenterad och relevant erfarenhet av att arbeta i det nya digitala kommunikationslandskapet.
  • Starkt meriterande med hög digital erfarenhet, kompetens och exponering
  • Erfarenhet av insiktsbaserat och målfokuserat marknadsarbete (MROI, t ex framtagande, uppföljning av mål och KPI:er)

Personliga egenskaper:

Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos personen:

  • Goda ledaregenskaper
  • Drivande och ansvarstagande
  • Utmärkta kommunikativa egenskaper
  • Förmåga att skapa och hålla säljande presentationer internt och externt
  • Utmärkta samarbets- och teamegenskaper
  • Förändringsbenägen, nyfiken
  • Förmåga att tänka kreativt och innovativt
  • Strukturerad
  • Analytisk förmåga för att prognostisera och identifiera trender och utmaningar
  • Strategiskt tänk, men stark operativ förmåga
  • En positiv grundinställning till ”allt och alla”

 

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej