Inaktiv platsannons

Kategori- och Inköpsansvarig - Coop Sverige i Solna

Om tjänsten

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och till huvudkontoret i Solna söker vi nu en Kategori- och Inköpsansvarig. Du kommer tillhöra team bröd och rapportera till kategorigruppschef.

I rollen som Kategori- och Inköpsansvarig kommer du att ansvara för att utveckla sortimentet inom mjukt matbröd och butiksbakat för att optimera försäljning och lönsamhet för din kategori. Du har ett fullt P&L-ansvar för din kategori vad gäller omsättning, marginalkronor samt marginalprocent. Rollen innebär vidare att driva ditt område vad gäller leverantörsval, inköp, sortiment, konsumentpris och merchandising genom att dagligen följa bransch- och sortimentstrender. Detta innebär en stor möjlighet att påverka den egna kategorin.

Arbetet innebär att löpande hantera förhandlingar, verkställa pris och sortimentsbeslut. Du har ett tätt samarbete med våra butiker för att optimera försäljning och marginal med ansvar för att driva sortiment, leveranssäkerhet och produktsäkerhet.

I ditt arbete ingår att:

  • Utveckla sortiment och aktiviteter som ökar försäljning och lönsamhet för Coops butiker
  • Löpande leda och genomföra förhandlingar
  • Stödja och komplettera kategorigruppschefen med arbetsuppgifter inom angivet område
  • Bereda inköpsavtal och leverantörsstrategi samt underhålla dem i systemen
  • Säkerställa beslutat sortiment i systemen

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Deltidsjobb