Inaktiv platsannons

IT-Tekniker i Uppsala

  KUNDFOKUSERAD IT-TEKNIKER TILL DIALECT... KUNDFOKUSERAD IT-TEKNIKER TILL DIALECT...... Dialect Uppsala går en spännande framtid tillmötes med fokus på ytterligare förädling och förbättring av deras...

Om tjänsten

 

KUNDFOKUSERAD IT-TEKNIKER TILL DIALECT UPPSALA
KUNDFOKUSERAD IT-TEKNIKER TILL
DIALECT UPPSALA

Arbetsuppgifter

Dialect Uppsala går en spännande framtid tillmötes med fokus på ytterligare förädling och förbättring av deras kundupplevelse. Nu söker Vi dig som har ett konsultativt förhållningssätt, är kommunikativ, har ett genuint intresse för IT samt månar om ett starkt serviceorienterat bemötande. Vill du arbeta hos ett företag med en öppen och välkomnande miljö samt en härlig gemenskap? Sätter du alltid kunden i första rummet? Då kan detta vara nästa utmaning för dig.

Om tjänsten

Dialect IT Sulutions  med kompletterande Cloud-tjänster och dess kvalitet är enormt viktiga för Dialects kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support. I rollen är du ansiktet utåt och du ser med glädje fram emot att bidra till en serviceupplevelse utöver det vanliga. Du är lösningsfokuserad och månar om att kunden ska få kunnig och professionell hjälp i sitt möte med dig där du vägleder dina kunder på ett förtroendeingivande och tydligt sätt.
Du ser lösningar före problem och dina arbetsuppgifter innefattar installation och uppstart av system, servrar,  felsökning, support, förkonfigurering av utrustning till kund, analys och offertstöd. Din roll är mångfacetterad och du uppskattar utmaningen med att skifta mellan PC, Mac och smartphones. Om ärendet är komplext och kräver mer arbete så har du ett team att konsultera och samarbeta med.


KVALIFIKATIONER

Du har någon form av gymnasial IT-utbildning, teknisk vidareutbildning på högre nivå är önskvärt. Du har mycket goda kunskaper i Microsofts Windows operativsystem och Office-program samt nätverk. Vidare känner du dig även trygg med att arbeta i Apple Mac OS, IOS och Android. Du navigerar bekvämt i Active Directory, Microsoft Office 365, Outlook och Remote Desktop. Eftersom du framför allt ger support via telefon så är det viktigt att du har en tilltalande telefonröst samt är uppmärksam på detaljer. Erfarenhet av arbete i en supportorganisation är önskvärt. För rollen krävs god svenska och engelska i både tal som skrift. Kunskaper i PC/Mac och tillhörande hårdvara är meriterande.

Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter samt komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som vi värderar högt hos dig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande framtid där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att nå uppsatta mål. Du blir en viktig del av en företagskultur som präglas av mångfald, kundfokus, affärsmannaskap och entreprenörsanda. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och erbjuder utvecklande arbetsuppgifter i en ständigt utvecklande verksamhet.

 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Uppsala
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Uppsala | IT | Heltidsjobb (förstajobb)