Inaktiv platsannons

HR-assistent / junior rekryterare Örebro

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 179 butiker runt om i Sverige. Under 2019 öppnar vi ett stort centrallager i Örebro och behöver då utöka med mer personal till vårt regionkontor. Är du en av de som vill vara med och växa tillsammans med oss på Lidl? Just nu söker vi en HR-assistent med fokus på rekrytering. Som HR-assistent på Lidl har du en viktig och stödjande funktion, och du arbetar tätt med regionens chefer i rekryteringsprocessens alla steg. Tjänsten är perfekt för dig som tidigare jobbat med rekrytering, coachning och administration.

Om tjänsten

Din roll

Som HR-assistent på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med personalrelaterad service och administration. Du ansvarar för att koordinera alla delar i rekryteringsprocessen, vilket innebär att du fångar upp personalbehov, administrerar rekryteringsprocessen, medverkar vid intervjuer samt supporterar chefer med relevanta kandidater från kontinuerligt urvalsarbete.

Rollen innefattar även en stor del administration där du bland annat ansvarar för att registrera olika typer av kontrakt och arbetstidrapporter för butik- och lagerpersonal. Vidare kommer du även att ansvara  för tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor samt skapa betyg och intyg. Du kommer att tillhöra ett avdelningskontor som har en regional roll till den centrala HR avdelningen. Ett antal tjänsteresor ingår i rollen.

 
Din bakgrund

Som HR-assistent på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med personalrelaterad service och administration. Du ansvarar för att koordinera alla delar i rekryteringsprocessen, vilket innebär att du fångar upp personalbehov, administrerar rekryteringsprocessen, medverkar vid intervjuer samt supporterar chefer med relevanta kandidater från kontinuerligt urvalsarbete.

Rollen innefattar även en stor del administration där du bland annat ansvarar för att registrera olika typer av kontrakt och arbetstidrapporter för butik- och lagerpersonal. Vidare kommer du även att ansvara  för tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor samt skapa betyg och intyg. Du kommer att tillhöra ett avdelningskontor som har en regional roll till den centrala HR avdelningen. Ett antal tjänsteresor ingår i rollen.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst och som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt regionkontor/centrallager i Örebro.
 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örebro
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örebro | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)