Inaktiv platsannons

Chef CRM och Lojalitet i Stockholm

Chef CRM och... Allmän... Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med...

Om tjänsten

Chef CRM och Lojalitet Allmän information

Hemköp är butikskedjan för matintresserade människor och kännetecknas av personlig service med tonvikt på färskvaror och ett brett sortiment. 2016 valdes vi till ”Sveriges starkaste kedja” och det är tydligt att både kunder och medarbetare trivs i butikerna, samtidigt som det attraktiva och prisvärda sortimentet blir alltmer känt. I januari 2018 blev Tempo en del av Hemköp och tillsammans utgör bolaget cirka 350 butiker, egen- och handlarägda.

Bli en av oss

Nu söker vi en driven och hungrig person som tillsammans med sitt team kan ta Hemköps lojalitetsprogram till nya höjder. Du rapporterar till Marknadschefen och samarbetar tätt med marknadsavdelningen, försäljning, e-handel och butikerna. Du samarbetar även med delar av Axfoods organisation.

Det här får du göra

Du har ett övergripande ansvar för att både strategiskt och taktisk driva Hemköps lojalitetsprogram, det löpande arbetet samt att säkerställa resultatet. Dina ansvarsområden är följande: • Utveckla CRM-strategin och implementera den • Lojalitetsprogrammets kommunikation i alla kanaler • Samordna arbetet hos de interna funktionerna samt samarbeten med externa aktörer • Ansvarig för att budgetförslag utarbetas och hålls • Medverkar i analysen av kommunikationsinsatser, köpbeteenden, kundbas, etc • Utveckla lojalitetsprogrammets inom Marketing Automation, Salesforce, och personifiering • Utveckla arbetsmetoder och processer • Personalansvar för CRM och lojalitetsavdelningen, 3 medarbetare Tjänsten är placerad i Stockholm, Torsplan.

Det här förväntar vi oss

För att lyckas i din roll så behöver du som person ha ett högt engagemang och säkerställa att ditt team har tydliga mål och prioriteringar. Vi förväntar oss att du har en utmärkt förmåga att lyfta blicken, strukturera och hålla en långsiktig linje. För att framgångsrikt navigera i Hemköps organisation behöver du vara duktig på att skapa tvärfunktionella allianser, vara modig och ha en naturlig pondus. Krav på erfarenhet / specifik kompetens. • Flerårig erfarenhet av kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM • Dokumenterad ledarerfarenhet • Erfarenhet från Salesforce, Adobe Campaign/Marketing Cloud, Voyado el dyl • God kunskap och förståelse för tekniska plattformar • God analytisk förmåga och marknadskännedom • Hög affärsförståelse: ett genuint intresse för försäljning och kundnytta • Projektledarkompetens och god kommunikativ förmåga • Erfarenhet från förändringsledning

Mer information

Hemköp strävar efter mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I den här rekryteringen samarbetare vi med HeadAgent. Välkommen med din ansökan via https://www.headagent.se/lediga-jobb/2422-chef-crm-och-lojalitet/ Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Cygnaeus, Executive Search Consultant på Head Agent, +46 735 13 56 11 eller anna.cygnaeus@headagent.se Varmt välkommen med din ansökan!

Information om bolaget

Hemköps uppdrag är att inspirera till hållbar matglädje varje dag. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar till medvetna val ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Hemköp ingår i Axfood, noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna mer om oss på www.hemkop.se

Dela detta jobb

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej