Inaktiv platsannons

Affärsansvarig kundtjänst E-handel i Stockholm

Affärsansvarig kundtjänst E... Allmän... Dagligvaruhandeln är inne i en transformation som gör den till en av de mest spännande...

Om tjänsten

Affärsansvarig kundtjänst E-handel Allmän information

Dagligvaruhandeln är inne i en transformation som gör den till en av de mest spännande branscherna just nu. Vi söker nu affärsansvarig inom kundtjänst som vill vara med på vår digitaliseringsresa.

Axfoodfamiljen består av ett antal framgångsrika matkoncept. Här finns egenägda kedjorna Willys och Hemköp, liksom Tempo, Handlar’n och Direkten som är handlarägda. Grossistförsäljning sker genom kedjan Axfood Snabbgross och partihandel drivs genom Dagab. Axfood är också ägare till Mat.se och Middagsfrid samt delägare i Urban Deli, Eurocash och Apohem.

Är du redo att ta plats inom den framgångsrika Axfoodkoncernen, där kunden alltid står i centrum?

Bli en av oss

Som affärsansvarig kundtjänst kommer du att få jobba i en snabbrörlig bransch nära slutkund med att forma framtidens kundmöte.

I rollen ansvarar du för koncernens gemensamma externa kundtjänst i nära samarbete med Willys, hemköp och mat.se. Du bidrar med uppföljning och actions samt driver utvecklingsprojekt i kundnära frågor. I denna roll arbetar du nära E-handelschef med ansvar för koncerngemensam uppföljning av operativa och försäljningsnära KPI.er.

Du ingår i vårt E-handelsteam tillsammans med affärsutvecklare och rapporterar till E-handelschef. Vi är ett team under uppbyggnad och du kommer ha stor påverkan på hur vi tar oss till målet att skapa Sveriges bästa matbutiker på nätet. 
E-handelstemaet är en del av koncernfunktionen strategi- och affärsutveckling. Vi driver Axfoodkoncernens utveckling av e-handel, avancerad analys, kundprogram, digital marknadsföring och digitala hjälpmedel i butik i nära samarbete med andra delar av koncernen.

Vi är även ansvariga för etablering och utveckling av våra butiker, omvärldsbevakning och koncernens strategiarbete. Dina kollegor är affärsutvecklare, data scientists, e-handels specialister, etablerare, affärsanalytiker och många fler.

Axfood är i ständig utveckling och arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas hos Axfood!

Det här förväntar vi oss

• Som person är du prestigelös, kommunikativ och gillar att arbeta med högt satta mål. 
• Du brinner för att driva resultat genom teamwork med andra har en informell ledarstil.
• Du trivs i en föränderlig miljö med många stakeholders och är van att driva frågor självständigt. 
• Du är actionorienterad och gillar att hitta lösningar.
• Du är analytisk, har erfarenhet av försäljningsanalys och kan enkelt skapa action ur siffor.
• Du har en bakgrund inom försäljning och kundtjänst, gärna inom E-handel. 
• Du har erfarenhet av projektledning.
• Du har ett stort intresse av kundmötet och försäljning.

Mer information

Rekryterande chef är Frida Ridderstolpe, E-handelschef på Axfood. För frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta Marie Höft (HR) på marie.hoft@axfood.se.

Eftersom att vi rekryterar löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 januari 2019.

Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor vid Torsplan, Stockholm.

Information om bolaget

Välkommen till Axfoodfamiljen!

Axfood är Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med framgångsrika matkoncept som Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross, Mat.se och Middagsfrid. Vi är också delägare i Eurocash, Urban Deli och Apohem.
Bakom butiksscenen finns de koncerngemensamma funktionerna Strategi och Affärsutveckling, Ekonomi, HR, IT, Kommunikation och Dagab Inköp & Logistik.

Våra medarbetare är vårt framgångsrecept. Med passion för mat och människor, engagemang och stolthet arbetar vi tillsammans för en bättre vardag där alla kan dela glädjen för bra och hållbar mat. Axfood är noterat på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB.

Vi har branschens tuffaste mål för mångfald. För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Dela detta jobb

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej