Drivs du av att arbeta som ledare och att leda i förändring, då kanske du är den vi söker! Till Kundservice i Linköping inom Länsförsäkringar Fondliv söker vi nu en chef.
Om jobbet
Kundserviceverksamheten inom avdelning Livservice ansvarar för att ge support till privat- och företagskunder gällande handläggning, produktregler och försäkringsavtal. Telefonen och mejlen är de primära verktygen i vardagen.
Gruppen ansvarar även för att göra offerter och beräkningar, skicka ut blanketter, basregistrering samt övrigt administrativt arbete.
Kundservice har öppet helgfria vardagar mellan 8-20 (fredagar 8-17) och består av 13 heltidsanställda medarbetare samt en bemanningspool med 4 timanställda medarbetare.
I rollen som gruppchef har du personal- och resultatansvar för gruppens medarbetare, såväl heltids- som timanställda. I rollen ingår att leda, driva, följa upp och rapportera inom ditt ansvarsområde. Vid behov hjälper du till att besvara kundförfrågningar samt kundklagomål. En del i gruppens förändringsarbete är att ha fokus på att driva förändring och utveckla både arbetssätt, processer och systemstöd enligt Leanfilosofin.
Du ansvarar för att gruppen arbetar med effektiva leveranser samt för att tillvarata och utveckla medarbetarnas kompetenser och erfarenheter. Samarbete inom gruppen och med våra uppdragsgivare är en nyckel för att vi ska klara vårt uppdrag. Du kommer att vara en del i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar till gruppchefen för driftställe Linköping inom Länsförskringar Fondliv.
Vem är du?
- Du har erfarenhet från kundservice och/eller försäljning.
- Du brinner för service och sätter alltid kunden i fokus samt drivs av att bidra till god samverkan.
- Du har erfarenhet av ledaruppdrag som chef och erfarenhet att driva förändringsarbete.
- Du har förståelse för administrativa processer.
- Ditt ledarskap kännetecknas av tydlig målsättning, uppföljning, återkoppling och god kommunikativ förmåga.
- Du har kunskap om liv- och pensionsförsäkringsmarknaden.
Som person är du lösningsorienterad, nyfiken och du har vilja att bygga team och coacha samt driva förändring och ständigt utveckla dig själv och andra. Du kan både ge och ta feedback på ett prestigelöst och konstruktivt sätt.
Om oss
Länsförsäkringar Fondliv är ett dotterbolag till Länsförsäkringar AB. Avdelning Livservice inom Fondliv har ett brett uppdrag och flera uppdragsgivare. Våra arbetsuppgifter består av kundservice, nyteckning, ändring, betalningar, skadereglering, medicinsk riskbedömning och övrig administration av liv- och pensionsförsäkringar samt en innesäljarfunktion i syfte att behålla och utveckla vår affär.
Det omfattar privat- och tjänstepensioner med samtliga förvaltningsformer och alla produktslag.
Livservice är mitt i ett stort förändringsarbete där vi bland annat har fokus på att effektivisera arbetssätt, processer, system och digitala kundupplevelser och möten. Vårt förändringsarbete har visionen Sveriges Bästa Livservice och är en del av Länsförsäkringars Livplan.
Engagemang, tillit, professionalism och öppenhet är det som driver utveckling hos oss. I vår organisation leder återkoppling och uppföljning av dina prestationer affären framåt. Samma öppenhet som vårt starka varumärke står för strävar vi även efter internt. Mångfald värderas högt i vår verksamhet och vi lägger stort fokus på hälsa för att skapa balans mellan jobb och fritid.
Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag!
Länsförsäkringar AB-koncernen har länsförsäkringsbolagens uppdrag att bedriva gemensamma affärer inom bank och försäkring, bedriva strategiskt utvecklingsarbete och ge service till bolagen inom områden som skapar effektivitet och skalfördelar. Allt för att skapa förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bli framgångsrika på sina respektive marknader.
Läs mer om:
Kort om tjänstenAnställningsform
Tillsvidare
Sista ansökningsdag:
2019-01-23
Arbetsplats
Linköping