Coop har en av Sveriges största kunddatabaser med över 3 miljoner medlemmar och i den snabbrörliga dagligvaruhandeln finns mängder av information som ständigt förändras. Coops arbete med kunddialog och riktade aktiviteter ökar i omfattning och i strategisk betydelse. Därför behöver vi förstärka med ytterligare en CRM-analytiker till vår CRM-avdelning. Coop är inne i en spännande förändringsfas vilket i hög grad innefattar att utveckla kunddialogen, och vi ser därför gärna sökande som vill vara med i ett utvecklingsarbete i ett högt tempo.
Rollen:
CRM analytiker har en viktig roll då analysen ligger till grund för operativa och strategiska beslut. CRM analytikern arbetar med att analysera våra kunders beteende, behov och potential, både deskriptivt och prediktivt för att hitta möjliga utvecklingsområden. CRM analytiker gör analyser av vår medlemsdatabas, löpande månadsrapporter, utvecklar nya CRM program och enskilda aktiviteter. Vi ser gärna både juniora och seniora sökande till denna tjänst.
Ansvarsområden:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!