Inaktiv platsannons

Customer Service i Stockholm

Kameo är en expansiv skandinavisk crowdfundingplattform som innehar tillstånd som betalningsinstitut av den danska Finanstilsynet. Vårt mål är ”Mer finansiering och sparande för alla” och tillsammans förändrar vi finansmarknaden genom att komplettera de traditionella finansieringsalternativen. Vi finns och verkar i Sverige, Norge och Danmark. Kameo ska ta sitt nästa steg och bygga upp kundservice då Kameo växer.

35 - 40 timmar per vecka

Arbetsbeskrivning:

Customer Service utgörs av ett mindre skandinaviskt team som tillsammans jobbar med allt ifrån tekniska problem till administrativa uppgifter. Du kommer på ett ansvarsfullt sätt jobba med compliance och hantera sekretessbelagda personuppgifter och stå i direktkontakt med långivare och låntagare. Du kommer även att publicera lån på den digitala plattformen och kommunicera med crowden via Kameos sociala medier.

I övrigt har du god datorvana, talar och skriver flytande svenska och engelska.

Vad vi erbjuder:

  • Utvecklingsmöjligheter
  • Marknadsmässig lön
  • Expansiv Skandinavisk arbetsmiljö

Vad vi ber om:

  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Datorvana och god kunskap av officepaketet.
  • Erfarenhet av sociala medier.

Ansök

Ansök idag då urval och intervjuer sker löpande.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Idén om lånebaserad crowdfunding kommer ursprungligen från Storbritannien och kan ses som den finansiella grenen av delningsekonomin.

Kameo grundades i 2014, fick tillstånd som betalningsinstitut från det danska Finanstilsynet i 2016 och opererar i Sverige och Norge genom filialer. Kameo Svensk Filial är en del av Kameo ApS. Kameo ApS har tillstånd i Danmark som betalningsinstitut, samt tillstånd från det danska Finanstilsynet att genom filial tillhandahålla betaltjänster i Sverige. Kameo ägs av anställda, styrelsen och ängelinvesterare. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Köpenhamn.

Vi är onlinebaserade och använder teknik för att effektivisera våra processer. Vi hoppas därför att kunna minska avstånden mellan låntagare och långivare, och därigenom hjälpa investerare att få bättre avkastning samtidigt som fler fastighetsutvecklare och företagare får tillgång till finansiering. Enkelt, rättvist och smidigt - till räntor som passar alla.

Ansök idag då urval och intervjuer sker löpande.

 

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium, Universitet/Högskolestudier
Ort
Stockholm
Antal timmar per vecka
35 - 40
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Ansvarig för
Aktivera och supportera Kameos medlemmar samt bidra till att bygga upp nya rutiner och utveckla kundupplevelsen.
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Engelska, Svenska

Stockholm | Kundservice / Call Center | Jobb för kundservicemedarbetare | Heltidsjobb (förstajobb) | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier