Willys har 200 matbutiker över hela Sverige och varje dag arbetar vi, cirka 7 000 medarbetare, för att erbjuda våra kunder Sveriges billigaste matkasse med bra mat för alla. 2013 lanserade vi lojalitetsprogrammet Willys Plus som snabbt överträffade snabbt alla förväntningar och varje dag får vi in stora mängder data att bearbeta, för att lyfta vårt kunderbjudande och kommunikation till nästa nivå.
Som Customer Data Analyst arbetar du med analys av Willys kunddata. Att bli mer kunddrivna är ett viktigt fokusområde för Willys och du har en central roll i utvecklingen av detta. Du ansvarar för att följa upp och analysera köpbeteenden hos kunderna samt för att kunddata omvandlas till insikter, som kan ligga till grund för att utveckla vår försäljning och lönsamhet.
Du arbetar i ett tvärfunktionellt digitalt team för att tillsammans skapa datadrivna och resultatbaserade insatser och kommunikation. Dina kollegor blir allt från data scientists som arbetar med avancerade modeller till vassa content specialister. Vi arbetar agilt med en stor satsning på utveckling av det digitala kundmötet och du är med i hela resan för framtagande av effektiva aktiviteter; allt från planering och utveckling samt följer upp och analyserar utfall på kampanjer och erbjudanden. Vi håller på och implementerar ett nytt Marketing Automation-system och kommer att accelerera våra aktiviteter inom personifiering. Vi på Willys jobbar kontinuerligt med att utveckla kunddialogen för att vara relevanta för våra kunder utifrån ett omniperspektiv, och vi ser därför gärna sökande som vill vara med på en förändringsresa i ett högt tempo.
Du är driven, flexibel och resultatorienterad samtidigt som du är noggrann och ansvarstagande. Det är av stor vikt att du kan arbeta självständigt och proaktivt samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra.
Du har en mycket god analytisk förmåga och kan hantera stora datamängder, dra slutsatser samt tydligt presentera resultatet. Vidare har du ett utvecklat kommersiellt tänk och erfarenhet från detaljhandeln, samt ett stort driv i att använda data för att stärka affären.
Du har en akademisk examen inom statistik/ekonomi eller motsvarande utbildning. Du har minst 3 års erfarenhet av CRM-/marknads-/kundanalys. Givetvis har du goda kunskaper i Office-paketet och har du dessutom arbetat med MicroStrategy, Teradata, SPSS, Salesforce Marketing Cloud eller Siebel är detta en fördel.
29-02-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!