Inaktiv platsannons

Senior Aktuarie i Stockholm

Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Skandikon söker dig som är senior aktuarie och vill agera ansvarig aktuarie för vår kund FPK. Vill du ingå i ett team där man lär av varandra på ett bolag med öppen företagskultur? Vill du vara med på en förändringsresa där du har möjlighet att påverka din egen utveckling? Sök tjänsten redan idag!


Om tjänsten
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensionsadministration. Just nu gör Skandikon en spännande resa mot ökad digitalisering, snabbrörlighet och effektivisering. Arbetet är i full gång med att skapa en agil och stark leveransorganisation. Du blir en del av avdelningen Aktuarier, Skuld & Kostnad (ASK) och rapporterar till chef för ASK. Avdelningen kommer efter rekrytering bestå av sex aktuarier och en controller. Kontoret är placerat vid Klarabergsviadukten i centrala Stockholm med närhet till centralstationen.

I rollen ingår att vara ansvarig aktuarie för vår kund FPK. Som aktuarie hos Skandikon arbetar man med diversifierade arbetsuppgifter. Skandikons kunder är förutom FPK, vårt moderbolag Skandia samt flera andra försäkringsbolag. Det är av vikt att du vill dela med dig av dina kunskaper för att lyfta och stärka mer juniora kollegor på avdelningen.


I arbetsuppgifterna för aktuariegruppen ingår exempelvis att:

• Boksluts- och rapporteringsarbete för våra kunder
• Analys, kravställning och utveckling av försäkringstekniska metoder och antaganden
• Arbeta med uppföljning av tillämpade antagandeparametrar, analys och förslag till uppdatering av antagandeparametrar
• Vara delaktig i Skandikons projekt som kräver aktuariell kompetens
• Kravställning och test i utvecklingsarbete mot IT
• Utveckla och effektivisera aktuariernas egna beräkningsstöd
• Vara bidragande i arbete med författning och förvaltning av styrdokument som försäkringstekniskt beräkningsunderlag och andra modell- och styrdokument
• Arbeta med uppföljning och implementering av regulatoriska krav såsom IORP och tjänstepensionsreglering
• Utbilda kunderna i försäkringsteknik
• Presentationer för styrelser och kunder

Arbetet sker till stor del tillsammans med aktuarier inom avdelningen. Avdelningen samverkar brett med kollegor inom övriga avdelningar. Avdelningen Aktuarie, Skuld och kostnad arbetar även mot kunder inom offentlig affär. I den affären finns möjlighet att arbeta med regelverk och utbildning mot kunder.


Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?

Skandikons medarbetaridé är att kombinera affärsmässighet och dokumenterad spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till dess kunder. Då Skandikon nu växer och utvecklar sin verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i en omväxlande miljö med högt tempo. Skandikon i sin tur erbjuder dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Nytänkande och egna initiativ premieras och medarbetare har stor möjlighet att påverka sitt arbete.

Några av våra medarbetare
Olivia Holmberg
Handläggare Back office
"Skandia är den anställdas utveckling och välmående i fokus. Jag har sett flera exempel på hur Skandia tar vara på anställda genom att erbjuda kompetensutveckling och nya utmaningar inom organisation."
Daniel Winther
Chef Private Equity and Infrastructure
"Den professionella miljön, duktiga medarbetare som ställer krav, pushar och samtidigt visar uppskattning för varandra. "
Johan Hagman
Gruppchef Telefonrådgivning
"Den optimala storleken på företaget. Det gör att känslan att vara bidragande fortfarande är stor samtidigt som bra möjligheter finns för att specialisera sig inom ett brett spann av kompetensområden."
Sofie Kulp-Tåg
Senior Portföljförvaltare
"Jag blir konstant utmanad och har möjlighet att utveckla min kompetens. På Skandia har jag också erbjudits möjlighet att växa inom organisationen och få ett större ansvar."
Kvalifikationer

Är det här du?

Vi söker dig som är diplomerad aktuarie och har minst fem års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete som aktuarie med boksluts- och redovisningsfrågor och hantering av data liksom kunskap inom försäkring är ett krav. Kunskaper om IORP eller Sovens II är meriterande. Det finns möjlighet att anpassa rollen efter dina förutsättningar.

I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är driven och tar stort ansvar. Du är analytisk, engagerad och noggrann samt har en vilja att utveckla och utvecklas. Vidare är du en relationsskapande kommunikativ person som på ett smidigt sätt kommunicerar och samarbetar med olika typer av personer och roller inom verksamheten. I ditt arbete är du strukturerad och har ett fokus på både resultat och kvalité.

Teamet präglas av engagemang, ett öppet samarbetsklimat och en prestigelös hållning till varandra. Du bör därför vara en person som gillar att ta dig an och driva uppgifter, dela med dig av din kunskap och vara öppen för andras perspektiv.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Privatvårdsförsäkring för alla anställda

  • Vår företagskultur styrs av engagemang

  • Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande

  • Fantastiska kollegor

  • Bidrar till att göra skillnad

  • Förmånligt Personallån

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)