Inaktiv platsannons

Aktuarier i Stockholm

Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Skandikon är inne i en tillväxtfas och utökar nu med två aktuarier. Vill du ingå i ett team där man lär av varandra på ett bolag med öppen företagskultur? Vill du vara med på en förändringsresa där du har möjlighet att påverka din egen utveckling? Ta chansen och sök idag och bli del av en spännande och utvecklande arbetsplats!
Om tjänsten
Skandikon är ett av Sveriges mest erfarna outsourcingföretag inom pensionsadministration. Just nu gör Skandikon en spännande resa mot ökad digitalisering, snabbrörlighet och effektivisering. Arbetet är i full gång med att skapa en agil och stark leveransorganisation. Du blir en del av avdelningen Aktuarier, Skuld & Kostnad (ASK) och rapporterar till chef för ASK. Avdelningen kommer efter rekrytering bestå av sex aktuarier och en controller. Kontoret är placerat vid Klarabergsviadukten i centrala Stockholm med närhet till centralstationen.

Aktuarier hos Skandikon arbetar med diversifierade arbetsuppgifter. Avdelningen Aktuarie, Skuld & Kostnad har ansvar för samtliga Skandikons aktuariella arbetsuppgifter. Det innebär bokslutsarbete mot samtliga kunder, ingå i projekt och rapportering till styrelse. Vi arbetar med pensioner, efterlevandeskydd och sjukförsäkringar. Till en början är tjänsterna riktade mot Kommun- och Landstingsaffären men på sikt finns goda möjligheter att breddas och utvecklas vidare. Genom att alla aktuarier sitter i samma team kan vi gemensamt hjälpas åt i intensiva leveransperioder.

I arbetsuppgifterna mot kommun och landstingsaffären ingår exempelvis att:

• Arbeta med bokslutsleveransen mot kommuner och landsting
• Effektivisera arbetet genom att utveckla aktuariernas egna beräkningsstöd
• Hålla dig uppdaterad på lagar och regelverk som styr verksamheten
• Kravställning och test i utvecklingsarbete mot IT
• Utveckla nya produkter utifrån kunders önskemål
• Kontakter inom offentlig affär i huvudsak mot administrationen

Då rollen kan anpassas efter dig som sökande finns också möjlighet att:

• Utbilda kunderna i pensionsekonomi

Vad kan Skandikon och rollen erbjuda dig?

Skandikons medarbetaridé är att kombinera affärsmässighet och dokumenterad spetskompetens med lyhördhet, initiativförmåga och ett starkt personligt engagemang till dess kunder. Då Skandikon nu växer och utvecklar sin verksamhet är det därför även viktigt att du drivs av att jobba i en omväxlande miljö med högt tempo. Skandikon i sin tur erbjuder dig en öppen och lärorik arbetsplats i och med det utpräglade samarbetet mellan avdelningarna. Nytänkande och egna initiativ premieras och medarbetare har stor möjlighet att påverka sitt arbete.

Några av våra medarbetare
Olivia Holmberg
Handläggare Back office
"Skandia är den anställdas utveckling och välmående i fokus. Jag har sett flera exempel på hur Skandia tar vara på anställda genom att erbjuda kompetensutveckling och nya utmaningar inom organisation."
Daniel Winther
Chef Private Equity and Infrastructure
"Den professionella miljön, duktiga medarbetare som ställer krav, pushar och samtidigt visar uppskattning för varandra. "
Johan Hagman
Gruppchef Telefonrådgivning
"Den optimala storleken på företaget. Det gör att känslan att vara bidragande fortfarande är stor samtidigt som bra möjligheter finns för att specialisera sig inom ett brett spann av kompetensområden."
Sofie Kulp-Tåg
Senior Portföljförvaltare
"Jag blir konstant utmanad och har möjlighet att utveckla min kompetens. På Skandia har jag också erbjudits möjlighet att växa inom organisationen och få ett större ansvar."
Kvalifikationer

Är det här du?

Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot matematik, matematisk statistik eller civilingenjörsexamen med inriktning matematik. Det är positivt om du har läst kurser vid aktuarieprogrammet. Vi ser gärna att du arbetat några år som aktuarie inom livförsäkring men även nyutexaminerade är varmt välkomna att ansöka om tjänsten. Kunskaper inom Excel och SQL är meriterande.

I den här rekryteringen kommer vi även att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är analytisk, engagerad och noggrann som person med vilja att utveckla och utvecklas. Vidare är du driven och tar ett stort ansvar. Du är en relationsskapande kommunikativ person som på ett smidigt sätt kommunicerar och samarbetar med olika typer av personer och roller inom verksamheten. I ditt arbete är du strukturerad och har ett fokus på både resultat och kvalité.

Teamet präglas av engagemang, ett öppet samarbetsklimat och en prestigelös hållning till varandra. Du bör därför vara en person som gillar att ta dig an och driva uppgifter, dela med dig av din kunskap och vara öppen för andras perspektiv.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Privatvårdsförsäkring för alla anställda

  • Vår företagskultur styrs av engagemang

  • Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande

  • Fantastiska kollegor

  • Bidrar till att göra skillnad

  • Förmånligt Personallån

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)